رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: جهاد دانشگاهی سهم مهمی در تحقق نهضت داخلی سازی و تولید فناورانه در مسیر رونق تولید دارد.
محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: این نهاد انقلابی در بسیاری از عرصه های علمی و پژوهشی، توانایی خود را مطابق با نیاز روز به اثبات رسانده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال سال رونق تولید است و یکی از دغدغه های مهم، رفع مشکلات اقتصادی به خصوص در شرایط تحریم است.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر تکیه‌ به توانایی‌های داخلی در جهت رفع موانع اقتصادی و دست یافتن به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد و شکوفایی تاکید داشته اند. فناوری و پیشرفت علم و پژوهش های راهبردی می تواند ظرفیت های خوبی را در توسعه تولید و افزایش اشتغال ایجاد کند و باید برای تحقق این اهداف از همراهی مراکز علمی و پژوهشی کمک گرفت و انجمن های تخصصی را شکل داد.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و علمی سهم مهمی در تحقق نهضت داخلی سازی و تولید فناورانه در مسیر رونق تولید دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این نهاد می تواند با برنامه های فناورانه و علمی و پژوهشی وارد عرصه تولید شود و نیازهای امروز از جمله تامین مواد اولیه و ساخت قطعات مورد نیاز بر اساس دانش فنی تامین و این تولیدات را جایگزین محصولات خارجی کند.
وی افزود: اگر نهضت داخلی سازی در همه ابعاد شکل بگیرد، به رشد و شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی در تامین قطعات و مواد اولیه دست می یابیم و چرخه های تولید به واسطه تحریم و بدعهدی های سیاسی از کار نمی افتد.
سیجانی بیان کرد: انتظار داریم نهاد علمی و انقلابی جهاد دانشگاهی در این عرصه ورود جدی داشته باشد و با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی و متخصصان و بهره گیری از تجارب و با توجه به نیازسنجی های موجود کشور را در رونق تولید و همچنین صادرات همراهی کند.
وی تصریح کرد: همچنین از طریق پژوهش های علمی برای آسیب شناسی موانع تولید و ارائه راهکارهای علمی با توجه به تعامل با شرکت های دانش بنیان و شناخت عرصه های جدید علمی در این راه قدم بردارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.