به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود امسال را سال رونق تولید اعلام کردند و در این نامگذاری حکمت های فراوانی است.
وی تصریح کرد: توجه به رونق اقتصادی، اشتغال و رفع بیکاری، پیشرفت و افزایش کیفیت و کمیت کالا و ارزش پول ملی در سایه رونق تولید بدست می آید.
امام جمعه کرمان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جدید و در حرم رضوی گفت: سال 98 سال تهدید نیست و باید سایه تهدید را از کشور دور کنیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 98 را سال فرصت های نامیدند تاکید کرد: سال جدید باید زمان خلق فرصت های طلایی برای کشور باشد.
حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت: مسئولان و افرادی که در اقتصاد کار می کنند آرایش اقتصادی بگیرند و محیای میدان جنگ اقتصادی باشند و به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: نقش جوانان در جنگ اقتصادی در سال جدید بسیار پر رنگ است لذا باید مسئولیت را در اختیار جوانان دانشمند، تحصیل کرده و مومن قرار دهیم تا بتوانند کشور را از این پیچ تاریخی عبور دهیم.
وی تصریح کرد: همه باید وحدت اسلامی را حول محور ولایت حفظ کنند و مسئله اصلی دشمن است و نباید اختلافات جدی شود.
حجت الاسلام علیدادی بیان کرد: چهار سال از تجاوز دولت سعودی و هم پیمانانش به کشور مظلوم یمن می گذرد و در این مدت انسان های بیگناه بسیاری زخمی و کشته شدند و زیر ساخت های این کشور بیرحمانه از بین رفته است.
وی افزود: متاسفانه مجامع بین المللی که شعار حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده هیچ اقدامی در دفاع از مردم ستمدیده یمن انجام نداده اند.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مجاهدان شاهد پیروزی مردم یمن بر این توطئه سعودی و اسرائیلی باشیم.
وی با اشاره به سالروز تاسیس حوزه علمیه قم گفت: یکی از برکات حوزه، تربیت امام عظیم الشان بود که توانست انقلاب اسلامی را رهبری کند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سالروز حمله مزدوران رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: طلاب مورد حمله دژخیمان شاه قرار گرفتند که برخی از آنها زخمی و بعضی هم شربت شهادت نوشیدند.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات دینی گفت: رسیدگی به نیازمندان در جامعه در معرف دینی بحث جدی است و افراد نیز در بعد فردی و زمانی که به موقعیت و مقامی دست پیدا می کنند باید به آن جامعه عمل بپوشانند.
وی تصریح کرد: در سال نو باید در راستای انفاق و کمک به نیازمندان بکوشیم و افرادی که در جامعه مسئولیت دارند باید از مسئولیت و قدرت خود در راستای برطرف کردن نیازهای محرومان و مستمندان استفاده کنند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.