به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر اظهار کرد: روحانیت به ویژه ائمه جمعه جز خیر، صلاح، وحدت، همدلی و پیشرفت نظام دینی، آرامش مردم و اشتغال و ازدواج جوانان دغدغه دیگری ندارند و دنبال هیچ حزب و گروهی و مزد بگیر هیچ ارگانی دولتی نیستند.
وی افزود: امروزه هر ملتی یا دولتی به نصیحت علمای عامل بویژه مقام معظم رهبری گوش نکند، شکست آن گروه یا حزب قطعی است.
امام جمعه ابهر با اشاره سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران، ابراز کرد: تاریخ معاصر ایران فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته و یکی از تاثیر گذارترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران ملی شدن صنعت نفت بود که نیروهای مذهبی و ملی در کنار یکدیگر به امامت روحانیت علیه استبداد مبارزه کردند و در این میان نقش روحانیت به ویژه آیت الله کاشانی که رهبری آن را بر عهده داشت اگر بیشتر از دیگران نباشد کمتر نیست.
وی با اشاره به سال 95 که 'اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل' نام داشت، ابراز کرد: مسئولین ما قدری تامل کنند در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بود چه اندازه به مسائل فرهنگی، اشتغال زایی، آشنایی جوانان با خدا، بها داده اند.
حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: مسئولان در آخر سال به خودشان نمره بدهند و در صورتی که نمره بالایی گرفتند وجدانشان راحت خواهد بود در غیر این صورت توبه کنند و در آینده برای جبران گذشته قدری تامل کنند.
وی با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با میلاد حضرت فاطمه (س)، افزود: هم زمانی آغاز سال 96 با میلاد حضرت زهرا(س) رسالت سنگینی را متوجه نخبگان و اندیشمندان فرهنگی جامعه می کند که علاوه بر ترویج سنت های حسنه دید و بازدید و رفع کدورت ها، از تبیین شاخصه های سبک زندگی فاطمی در تعطیلات نوروز نیز غافل نشوند.
امام جمعه ابهر با تاکید بر قرض الحسنه به عنوان یکی از روش ها مهم در کارگشایی و حل مشکل اقتصادی مردم، خاطرنشان کرد: قرض الحسنه نوعی ایثار، و 'ربا' یکی از انواع پلید استثمار است و به همان اندازه که قرض الحسنه ارزش دارد، ربا ضد ارزش است و قرض الحسنه وام دادن به خداست و هیچ مومنی در قرض وام دادن به خداوند تردید نمی کند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.