سعید ذاکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش شاخص اهدای خون بانوان و توجه به نقش آنها در بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی به خاطر کاهش سطح ذخیره خون همزمان با شیوع کرونا  از اهداف برگزاری این پویش است.

وی با اشاره به اینکه هر جا بانوان پا در میدان می‌گذارند آن عرصه درخشش بیشتری پیدا می‌کند و آنها بهترین مروجان فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند افزود: خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه مروج فرهنگ اهدای خون است. 

رییس بسیج جامعه پزشکی یزد از بانوان  دعوت کرد همچون سایر عرصه‌ها در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای آن را در تقویم زندگی خود قرار دهند.

ذاکری گفت: وقتی مادر یک خانواده یا بانویی جوان خون خود را اهدا می‌کند فرهنگ خانواده را در مورد اهدای آن افزایش داده و نگرش جامعه را نسبت به باورهای غلط موجود تغییر می‌دهد.

وی با دعوت از همکاری همگان برای تحقق این پویش، از بانوان خواست تا با ثبت‌نام و ارسال  نام و نام‌خانوادگی خود به سامانه پیامکی با شماره  ۶۶۰۰۰۳۵۰۵۰  در راستای هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتر یاریگر این پویش باشند و گامی در افزایش مشارکت خانواده‌ها در این عمل خداپسندانه داشته باشند.

همچنین مدیرکل سازمان انتقال خون یزد پیشتر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به خاطر کرونا اهدای خود در استان تا ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد بر همکاری مردم در تامین خون و فرآورده‌های خونی تاکید کرد.

نقی تقوایی افزود: بیماران خاص از جمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون دارند.

وی  ادامه داد: تمام مراحل خون‌گیری با رعایت استریل کامل با توجه به استانداردهای بین‌المللی و کشوری صورت می‌گیرد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.