به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر حسن روحانی در ابتدای این ارتباط تصویری با قدردانی از تلاش پرسنل و کارکنان کادر درمانی برای مداوای بیماران کرونایی افزود: یزد همواره دارای خیرین بسیار خوب، مردم متدین و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که از سوی بخش خصوصی و خیرین احداث شده و امیدواریم  کشور بتواند از بحران کنونی به خوبی عبور کند.

رییس جمهوری درباره اعتبارات دولتی اظهار داشت: اگر سهمی از استان‌ها مربوط به استان یزد پرداخت نشده است حتما تذکر می‌ دهیم که سهم یزد هم پرداخت شود.

روحانی اظهار کرد: امروز هم یک بودجه‌ای برای وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که دست آنها با این بودجه دست بازتر خواهد شد و بهتر می‌توانند کمک کنند.

رییس جمهوری درباره خروج اتباع افغانستان از کشور خاطرنشان ساخت: نحوه بازگشت آن‌ها با کنترل‌های مناسب همراه خواهد بود.

روحانی با ذکر سوالاتی از استاندار یزد و کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی در جریان وضعیت بیماران کرونایی در استان قرار گرفت.

همچنین استاندار یزد با اشاره به اینکه این استان در سرانه‌های بهداشتی و درمانی جزو برترین‌های کشور است گفت: یزد به دلیل ارتباطاتی که با کانون‌های درگیر این بیماری در روزهای ابتدایی داشت، به سرعت درگیر این بیماری شد.

محمد علی طالبی افزود: ما به لحاظ تعداد بیماران نسبت به جمعیت، جزء چند استان بالای کشور بودیم ولی با زیرساخت‌های بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان داشتیم، خیلی زود توانستیم مدیریت کرده و الان به دوره تقریبا ثبات رسیدیم.

وی گفت: ما کاهش بیماران را در بیمارستان‌ها داریم و امیدواریم طی روزهای آینده به سمت کاهش بیمار حرکت کنیم.

استاندار ادامه داد: البته آمار بالای مثبت استان هم به نوعی نشان دهنده بیماریابی مناسب در استان است و کار خوبی که در این زمینه انجام می‌شود سبب شده تا آمار استان بالا باشد.

طالبی با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیرین استان و واحدهای صنعتی و معدنی استان در کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه با محوریت خانه فرهنگ صدوقی گفت: بخش زیادی از نیازهای مراکز درمانی از این طریق تامین شد.

وی گفت: در بحث اعتبارات دولتی استان مورد توجه لازم قرار نگرفت و ما نتوانستیم اعتبارات مناسبی را از طریق وزارت بهداشت جذب کنیم.

استاندار یزد نسبت به روزهای آینده ابراز نگرانی کرد و افزود: استان یزد یک استاندار مهاجر پذیر است و بسیاری از افراد غیر بومی ساکن یزد در روزهای اخیر به شهرهای خودشان رفتند و طی روزهای آینده به استان برمی گردند و نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است.

طالبی گفت: بر اساس آمار مستند تردد خودروها، در ورودی و خروجی استان با کاهش بالای ۷۰ درصدی روبرو هستیم و  افرادی هم که آمده اند هم اصالتا یزدی هستند.

تاکنون  ۹۶۸ نفر در استان یزد مبتلا به کرونا شدند و ۹۵ نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.