سید مصطفی فاطمی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور ترویج گردشگری مجازی  فیلم‌هایی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی  آماده شد و در فضای مجازی قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: امکان مشاهده مکان های تاریخی یزد به صورت تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای در نقشه گوگل نیز مهیا و قابل مشاهده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در شرایط ویژه نوروز امسال و درخانه ماندن مردم، با راه‌اندازی این فضای مناسب ، جاذبه‌های گردشگری  به صورت مجازی معرفی می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: علاقه‌مندان به گردشگری می‌توانند ویدئوی یک تا پنج دقیقه‌ای از مجموعه یا جاذبه‌های گردشگری شهر خود  تهیه و از این طریق آنها را  معرفی کنند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند ویدئوهای خود را به نشانی http://yazdcity.ir/majazi و یا به شماره ۰۹۹۱۳۷۰۹۸۷۰ در فضای مجازی ارسال کنند.

همچنین جانشین رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد  ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۸ در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در مناطق مختلف جدی است از هموطنان خواسته بود از سفر به این استان پرهیز کنند، زیرا هیچ گونه خدماتی تا ریشه کنی ویروس یادشده به مسافران و گردشگران ارائه نمی‌شود.

احمد ترحمی افزود: پیام مردم یزد  این است لطفا در منزل بمانید و  به شهر میراث جهانی سفر نکنید، استان در شرایط کنونی آمادگی پذیرش مسافر را ندارد،  همه بناهای تاریخی، گردشگری و موزه‌های یزد هم تعطیل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  اظهار کرد: در نوروز سال ۹۹ امکان پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس آموزش و پرورش، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها و امثال آن هم وجود ندارد.

بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسید.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۱ نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۵۲ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

بنا بر اعلام روزشنبه وزارت بهداشت ،یزد با توجه به تعداد مبتلایان به کرونا از لحاظ جمعیت ( یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) چهارمین استان آلوده کشور به این ویروس اعلام شد، بهتر است مردم در خانه های خود بمانند و  هموطنان ما هم از سایر استان ها به این منطقه سفر نکنند، تا به کرونا مبتلا نشوند. 

در این مدت هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که از این تعداد ۲ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.