به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد،احمد ترحمی افزود:  پیام مردم یزد  این است لطفا در منزل بمانید و  به شهر میراث جهانی سفر نکنید، استان در شرایط کنونی آمادگی پذیرش مسافر را ندارد،  همه بناهای تاریخی، گردشگری و موزه‌های یزد هم تعطیل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  اظهار کرد: در نوروز سال ۹۹ امکان پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس آموزش و پرورش، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها و امثال آن هم وجود ندارد.

ترحمی خاطر نشان کرد: همچنین امکان برپایی چادر در هیچ نقطه از استان نیست ‌و با توجه به اینکه مردم در خانه خود را قرنطینه کردند از هموطنان می خواهم آنها نیز در خانه های خود بمانند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با ‌عادی شدن وضعیت , شهر میراث جهانی یزد و این کهن دیار با پوشیدن رخت سلامت بتواند میزبانی شایسته برای همه ایرانیان از سراسر کشور باشد.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد می‌گوید : تعداد مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع آن تاکنون به ۵۴۰ نفر در استان رسید که آزمایش ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون هزار و ٧٤٩ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه یک هزار و ۵۶ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

به گفته وی  از شهروندان انتظار می رود از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و نیز سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به بیماری در خانه بمانند، زیرا  رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، تنها راهکار مبارزه با آن  است.

تاکنون ۵۴ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.