رضا زارع زاده مهریزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تبریک سال جدید افزود: مسوولیت اجتماعی در شرایط کنونی که شاهد شیوع این بیماری  هستیم در گرو احترام گذاشتن به مقرارت و پایبندی به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا توسط مردم است .

وی ادامه داد: اگر همه مردم  در هر موقعیتی که هستند در کنار همت و سخت‌کوشی توام با ایثار کادر درمانی و پزشکی همکاری جدی داشته باشند بدون شک می‌توان هرچه زودتر نسبت به مهار این ویروس اقدام کرد.           

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مهریز اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری ، کاهش ترددها  و دید و بازدیدها در کنار رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه پزشکان موجب موفقیت در مهار کروناست.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: در خانه ماندن خانواده‌ها به خصوص در تعطیلات نوروزی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل این بحران دارد .

همچنین امام جمعه مهریز دیروز(  جمعه) برابر اول فرودین‌ماه جاری به ایرنا گفته بود: مردم با حضور کمتر در مکان‌های عمومی مسوولان را در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در جامعه کمک کنند، این امر رسالتی بسیار مهم و تعیین کننده در سال جدید است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی الدین  افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای رفع این بلای ناگهانی باید علاوه بر دعا ، گوش به فرمان مسوولان بهداشت و درمان ، کشور و استان  باشیم .

وی ادامه داد:  همه مردم باید در سال جدید که شاهد شیوع یک میهمان ناخوانده هستیم، دقت بیشتری داشته باشند که مسوولان بهداشت و درمان چه برنامه‌ای در تداوم مبارزه برای شکست بیماری کرونا دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع افراد بستری نمونه هزار و ٢٦٤  نفر تهیه و برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آزمایش  ٥٨٩ نفر به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.

تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.