به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع سه شنبه شب در نشستی با فرمانداران سراسر استان با بیان اینکه گیلان از لحاظ زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان از متوسط کشور پایین تر است، افزود : کمبود این زیرساخت ها در شرایط بحرانی نه فقط در مرکز استان، بلکه در همه شهرستان ها بیشتر دیده شد.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته با تلاش های انجام شده، اعتبارات خوبی برای تامین و خرید امکانات و تجهیزات بیمارستان های استان از سوی دولت تخصیص یافت و در همین ایام شاهد همکاری های شایسته مردم بودیم و خیران نیز اقدامات ارزشمندی در خرید و تامین ملزومات حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی انجام دادند.

زارع با بیان اینکه لغو مرخصی فرمانداران استان که از بهمن ماه آغاز شده، همچنان در ایام عید نوروز نیز ادامه دارد، تصریح کرد: در نوروز فرمانداران از خانواده های گرامی شهدای خدمت در مقابله با کرونا دیدار کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو باید همه فرمانداران با تلاشی مضاعف در نوروز مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا را در شهرستان ها اجرا کنند تا روند نزولی ورود بیماران به بیمارستان ها ادامه یابد.

هم اکنون ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی استان بستری و ۱۰۰ نفر از آنان به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند. بیمارستان رازی سانتر بیماری کرونا است و روزانه ۳۰۰ بیمار در ۱۸ بخش بستری می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.