حجت اسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی روز جمعه با صدور پیامی خطاب به مردم این شهرستان و مجموعه بهداشت و درمان این منطقه، اظهارداشت: بخشی از شهروندان هنوز هم در برخی فروشگاه ها با تعدد زیاد حضور می یابند.

به گفته وی، این روزها پزشکان، پرستاران، کارشناسان فنی آزمایشگاه ها، داروخانه ها و سایر عزیزان مجموعه درمانی شهرستان درگیر بیماری کووید ۱۹ شده اند و جهادگرانه خدمت می کنند.

امام جمعه سمیرم خاطرنشان کرد: دستان جهادگران بهداشت و سلامت مردم را باید بوسید و برای سلامتی و عافیت آنها از صمیم قلب دعا کرد و با ماندن در خانه در عمل یاریگر واقعی آنها بود

دهقانی با بیان اینکه رعایت حق الناس در هر زمینه ای لازم و واجب است، افزود: سفر و گردش در این روزها عامل به خطر انداختن جان خود و سایرین است از همین روز رعایت دستورها و مصوبه های وزارت بهداشت و ستاد شهرستانی این ویروس جدید فوق العاده مهم و ضروری است.

وی از مردم روستاهای این شهرستان و روستاهای همجوار از سایر استان ها هم خواست از تردد و رفت آمدها در این ایام خودداری کنند تا مشکل دیگری ایجاد نشود.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: نباید خدمت ها و زحمت شبانه روزی فداکاران خط مقدم مبارزه با این ویروس به ویژه کادر سلامت و درمان را فراموش کنیم و با همراهی و همدلی یکدیگر برای شکست ویروس تازه وارد تلاش کنیم.

بر این اساس، نتیجه آزمایش ۶ نفر از  ۱۳ بیمار بستری در بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم منفی اعلام شد و دیگر بیماران مشکوک به کووید۱۹ تا رسیدن نتیجه آزمایش در بیمارستان بستری هستند.

شب گذشته نیز ۶ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهر پذیرش شده اند. تا زمان حاضر سه نفر با ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سمیرم تایید و اعلام رسمی شده است.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از تاریخ ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلا آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

این بیماری جدید قرن، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

عموم مردم باید از تماس‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و دیده بوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند در منزل بمانند، مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.