رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد حمایت گستران خانواده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانشجویان نخبه که هم اکنون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند، تولید ۱۰ هزار عدد ماسک بهداشتی علیه بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده‌اند.

مهشید شفایی افزود: برای خرید دستگاه تولید ماسک از کشورهای خارجی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه احتیاج است که این جوانان با ساخت این دستگاه، استان قزوین و کشور را در زمینه تولید ماسک خودکفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مراحل راه‌اندازی و تولید ماسک در مرحله انتخاب سوله در شهرک‌های صنعتی استان قزوین است، گفت: لازم است که برای شروع به کار هرچه سریع‌تر این مهندسان جوان، همکاری لازم و مناسب برای واگذاری یک سوله در شهرک‌های صنعتی استان قزوین فراهم شود.

شفایی ورود دانشجویان نخبه و مهندس به عرصه تولیدات را یک حرکت مناسب در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان و نخبه در راستای تولیدات بیشتر، علاوه بر تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

این فعال مدنی در حوزه بهداشت و سلامت در ادامه به اعلام آمادگی ۲۰ زن روستایی در قزوین برای تولید ماسک اشاره کرد و گفت: این زنان که ساکن روستاهای نجف آباد، حسن آباد و وثوق آباد هستند، با داشتن چرخ خیاطی صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند که به تولید ماسک بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا وارد عرصه شوند.

شفایی خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها با نظارت دانشگاه علوم پزشکی توسط دستگاه اتوکلاو پاک و بهداشتی شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

۲۰۷ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۴ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.