دکتر محمود نوری شادکام روز شنبه به ایرنا گفت: اگر قرار باشد در این ایام بر یک توصیه کاربردی تاکید شود چیزی نیست جز عدم پذیرش مسافر و اینکه سفرهای درون و برون شهری را کاهش دهیم و مدت زمان بیشتری را در خانه بمانیم.

این فوق تخصص یزدی تاکید کرد: همه باید بدانیم که حدودا هر ۱۰۰ سال یکبار ، همه‌گیری جهانی بیماری با این ابعاد ابتلا و گسترش اتفاق خواهد افتاد و در چنین وضعیتی  سازمان جهانی بهداشت ، پروتکل مقابله‌ای مشخصی را برای کاهش ابتلای جامعه به بیماری و نهایتا کاهش مرگ و میر توصیه     می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: یکی از مهمترین اجزای این پروتکل، قطع زنجیره انتقال است؛ قطع یا کاهش  زنجیره انتقال،منجر به کاهش مبتلایان در یک محدوده زمان خاص و در نتیجه کاهش مبتلایان نیازمند بستری میشود.

دکتر شادکام یادآور شد: همه باید بدانیم که ظرفیت و  امکانات درمانی در همه کشورها محدود است و چنانچه تعداد مبتلایان نیازمند بستری از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها بالاتر برود احتمالا بعضی از بیماران نیازمند نتوانند خدمات درمانی را دریافت نمایند و در نتیجه مرگ و میر بیماری افزایش می یابد. وی افزود: در همه گیری ها کاهش ورودی بیمارستان ها محقق نخواهد شد مگر با قطع و یا محدود کردن زنجیره انتقال بیماری و مهمترین فاکتور در محدود کردن زنجیره انتقال، توصیه به "در خانه ماندن" و حضور کمتر در اجتماعات است؛ مسافرت در این ایام  میتواند به فعال ماندن چرخه انتقال و افزایش آلودگی مناطق کمتر آلوده، شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.