به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوری شادکام دوشنبه شب در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا استان یزد اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان یزد هزار و ۵۱۴ نفر به دلیل علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یزد بستری شدند که تاکنون ابتلای ۳۷۷ نفر از آنها قطعی شده است.

وی با بیان اینکه بقیه بیماران بستری دارای علائمی نظیر تنگی نفس، تب و … بوده‌اند، عنوان کرد: این افراد به دلیل اینکه مشکوک به کرونا بوده‌اند بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

نوری شادکام بیان کرد: از مجموع افراد بستری شده در بیمارستان‌های یزد، ۷۸۹ فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا معالجه و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با اشاره به تکمیل شدند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی یزد از چند روز پیش اظهار داشت: دو سالن ورزشی در مرکز استان به تخت‌های بیمارستانی تجهیز شده تا بیماران معالجه شده‌ای که باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند، به این سالن‌ها منتقل شوند و تخت برای افراد مبتلا یا مشکوک جدید خالی شود.

نوری شادکام با اشاره به آمار مبتلایان قطعی که امروز به ۳۷۷ نفر رسیده است، افزود: ١٦٨ مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، ٩٩ مورد در میبد، ٨٢ مورد در اردکان و شش مورد در ابرکوه، شش مورد در بهاباد، دو مورد در مهریز، یک مورد در خاتم، هشت مورد در بافق، سه مورد در اشکذر و دو مورد در تفت گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: هم استانی‌ها از رفت و آمد در سطح شهر، مهمانی‌ها و دید و بازدیدهای عید جدا خودداری کرده و برای قطع زنجیره این بیماری همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.