به گزارش خبرنگار مهر، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در مراسم افتتاح شبکه جدید داخلی دادگستری استان یزد اظهار داشت: ارائه خدمات الکترونیک قضائی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضائی است که مورد توجه و تأکید مدیران عالی دستگاه قضائی قرار گرفته است.

عزیز صابریان افزود: بدون تردید اجرای این طرح، گام مهمی در راستای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضائی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور به شمار می‌رود.

وی در مورد دادرسی الکترونیک بیان داشت: دادرسی الکترونیک فرایندی نوین است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روند دادرسی در نظام حقوقی، سنتی را برطرف کرده و کمک بزرگی در راستای تحقق هدف اساسی حقوق، یعنی برقراری عدالت و پاسخگویی قانونی در کوتاه‌ترین زمان باشد.

صابریان تصریح کرد: به لطف دادرسی الکترونیک، محدودیت‌های زمانی و مکانی به طرز قابل توجهی کاهش یافته و کاهش هزینه‌های سیستم قضائی، افزایش سرعت انجام کارها، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضائی و افزایش امنیت قضائی و اداری از دیگر دستاوردهای دادرسی الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف و کسب نتیجه کامل وجود زیر ساخت‌های الکترونیک استاندارد و به روز لازم و ضروری است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد ادامه داد: برای انجام شایسته خدمات و به روز رساندن و تهیه زیرساخت‌های لازم در زمینه دادرسی الکترونیک، شبکه‌های محلی جدیدی با آخرین فناوری روز مورد تأیید مرکز فناوری قوه قضائیه در مجتمع شهید بهشتی، دادسرای یزد، اجرای احکام کیفری و شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت، مهریز و خاتم احداث شده است.

صابریان اظهار داشت: در اجرای این پروژه‌ها ۱۶۵ هزار و ۱۴۰ متر کابل کشی انجام شد و ۹ هزار و ۴۷۵ ترانک، یک هزار و ۸۶۳ ایستگاه کاری و ۱۴ عدد رک نیز نصب شد.

وی، اعتبار اجرای این پروژه را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه تأمین شده که زمینه ساز اجرای سیستم اکتیو دایرکتوری، ارتقا امنیت شبکه و افزایش سرعت دسترسی کارکنان به سیستم شده است.

صابریان تاکید کرد: یزد در حال حاضر از لحاظ زیرساختی و امکانات فناوری به روز و استاندارد، یکی از برترین استان‌های کشور است و امید است همکاران در استفاده بهینه از آن تلاش لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.