به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل گمرکات یزد، محمدحسین سلمانی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی یزد اظهار کرد: برنامه این نهاد تعامل دوسویه با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است که در نهایت زمینه ساز تسهیل تجارت، رونق بیشتر تولید و توسعه استان می شود.
وی با اشاره به راه اندازی گمرک الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی، افزود: با توجه به فناوری موجود ، مدیران واحدهای تولیدی، تجار و بازرگانان در منازل خود به گمرک دسترسی دارند.
وی تاکید کرد: آنها می توانند در هر ساعت از شبانه روز به سامانه گمرک دسترسی داشته باشند و تشریفات گمرکی لازم را انجام دهند.
مدیرکل گمرکات استان یزد راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی را گام بلندی در جهت تعامل با فعالان بخش خصوصی و غیردولتی عنوان کرد و یادآور شد: گمرک اکنون به پشتوانه این سامانه ، رابطه و تعامل خوبی با دستگاه های همجوار نیز دارد .
سلمانی ادامه داد: برنامه گمرک یزد در دوره جدید، تسهیل تجارت و کمک به تولید است و با همه توان خود در خدمت تولید، صادرات و صنعت استان هستند.

** دسترسی آسان مردم به گمرک
همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اشاره به سابقه فعالیت سلمانی در گمرکات یزد، اظهار امیدواری کرد: گمرکات استان در دوره مدیریت نوید بخش آینده ای روشن برای تولید و رشد و توسعه اقتصادی استان باشد.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان کاملا هماهنگ با گمرکات یزد حرکت می کند، افزود: تعامل و همکاری گمرک و شرکت شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، ثروت آفرینی و رونق تولید استان دارد.
وی با اشاره به اینکه شاهراه اقتصادی استان به گمرک وابسته است، اضافه کرد: هم اکنون به واسطه راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و گمرک الکترونیکی دسترسی مردم و فعالان اقتصادی به گمرک بسیار آسان است.
وی همفکری و همدلی گمرک با بخش غیردولتی را گام بلندی در توسعه استان و شکل گیری توسعه پایدار یزد دانست و ادامه داد: استان در زمینه های مختلف رو به پیشرفت است و متناسب با این پیشرفت نقش گمرک در روند توسعه رو به افزایش است.
گمرک یزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمرکی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلا توسط اداره کل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به کار کرد و رویه صادرات در آن از سال 1369 اجرا شد.
اداره کل گمرک استان یزد در بین 124 گمرک صادراتی کشور در ردیف 10 گمرک برتر ایران قرار دارد.
کالاهای صادراتی یزد هم اکنون از طریق گمرک استان به 45 کشور صادر می شود و بخشی از صادرات یزد از طریق گمرکات سایر استان ها انجام می شود.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.