اسلام افشون عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محکوم مالی با شغل چوبداری به دلیل اتفاقات طبیعی، دامهایش دچار تلفات شده  بود که به دلیل نداشتن توانایی مالی برای پرداخت بدهی، پنج سال در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: برای آزادی وی  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیاز بود که ۸۰۰ میلیون ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد و بقیه از سوی ستاد دیه استان و و همچنین یک میلیارد ریال بقیه توسط هنرمندان جمع‌آوری شد.

زندانیان جرایم غیرعمد مالی شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه ، نفقه و بدهی‌ مالی هستند.

هم‌اکنون ۲۵۲ مددجو زندانی به دلیل جرایم غیرعمد مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی ، چشم‌انتظار دست‌های پر سخاوت خیران و نیکوکاران هستند.

مبلغ بدهی این افراد  ۹۸۹ میلیارد ریال است که ۱۷۶ میلیارد ریال این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد، رضایت نامه  از شکات اخذ شد و  برای آزادی آنها افزون بر  ۸۱۳ میلیارد ریال نیاز است.

 بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه،  بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۷۴ زندانی هستند و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با حمایت و همراهی اداره کل زندان‌های استان ، دادگستری ،  مردم نوعدوست و خیران از بند زندان آزاد شده‌اند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.