رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته، با همکاری و مشارکت خیرین، 182 نفر از محکومین مالی از بند زندان رهائی یافتند.

محمدرضا حبیبی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: مبلغ بدهی این افراد بالغ بر 41 میلیارد تومان بود،که با تلاشی که در ستاد دیه صورت گرفت، 35 میلیارد تومان، رضایت شکات اخذ شد و با 5 میلیارد تومان این افراد از بند رهائی یافته اند.

وی بیان داشت: در سال جاری 12 نفر زندانی مرتبط با پرداخت دیه، 115 نفر در رابطه با چک برگشتی و مرتبط با نوسانات اقتصادی و 93 نفر نیز مرتبط با بدهی های مهریه و نفقه می باشند که باید تلاش شود مقدمات فراهم نمودن مبالغ بدهی و همچنین اخذ رضایت شکات تا آزادی تمامی مددجویان جرائم غیر عمد انجام پذیرد.

این مقام قضائی همت خیران یزدی و روحیه گذشت و ایثار را در استان قابل تحسین ارزیابی کرد و ابراز داشت: در سال گذشته تنها یک نفر به تنهائی با پرداخت مبلغ 140 میلیون تومان مقدمات آزادی 24 نفر را به صورت یکجا فراهم کرد و حتی اجازه نداد که نامی از او برده شود.

وی بیان داشت: در جشن گلریزان امسال نیز مبلغ دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال به صورت نقد و تعهد جمع آوری شد تا زمینه آزادی زندانیان محکوم مالی غیرعمد فراهم آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.