مهدی دهقان‌زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مورد بوستان‌ها، مساجد، مدارس ، فضای بیرونی نانوایی‌ها ، معابر و خیابان‌ها ضد عفونی شد و  اعضای تشکل‌های مردمی و خیران نیز با تامین مواد شوینده مشارکت داشتند .

وی اظهار کرد: کار گندزدایی و ضدعفونی مکان‌های عمومی روستاها تا حصول نتیجه و در صورت ضرورت با جدیت ادامه دارد.

دهقان‌زاده به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این مورد اشاره کرد و گفت:  تاکنون اقدام‌های خوبی در این مورد انجام شده است .

وی بیان کرد: پیشگیری و همکاری مردم با مسوولان نقش اصلی در رفع این معضل و مبارزه عملی با بیماری کرونا دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز۳۰ درصد در دهستان های ارنان ، خورمیزات ، تنگچنار ، بهادران و میانکوه در ۱۴۰ روستا زندگی می‌کنند.

همچنین  به گفته فرماندار مهریز با توجه به اقدام‌های پیشگیری از سوی اعضای ستاد شهرستان، ویروس کرونا در منطقه تحت کنترل است و تاکنون مشکل خاصی هم در منطقه گزارش نشده است.

رضا زارع زاده مهریزی عصر پنجشنبه در جمع مسوولان شهرستان افزود: طبق مقررات تمام اقدام‌های پیشگیری با همکاری مناسب در خصوص مقابله با این ویروس صورت گرفته است .

همچنین سید رسول محسن‌زاده  مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: تاکنون هیچگونه علایم  ویرس کرونا در این شهرستان میان شهروندان مشاهده نشده استت.

 از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون ۵۰۷ نفر به علت بیماری های تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۳۹ نفر بهبود و ترخیص شدند.

در استان یزد هفت نفر  به کرونا مبتلا شدند که سه نفر درگذشتند و چهار نفر هم  تحت مراقبت هستند.

نخستین مورد کرونا در ایران ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد و تا ظهر پنجشنه از ۲۳ هزار و  ۳۲۷ مورد آزمایش، سه هزار و ۵۱۳ نفر مبتلا به کرونا هستند که از این تعداد ۷۳۹ نفر بهبود یافته اند و در مجموع ۱۰۷ نفر تاکنون جان خود را از دست دادند.

تنها راه پیشگیری از این بیماری شستن دست با آب و صابون و تبدیل بهداشت فردی به رفتار همگانی و حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پرجمعیت است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.