به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، قاسم برید لقمانی رییس این واحد دانشگاهی 

گفت: این روزها اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها، نهادها و به‌ویژه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس فراگیر کرونا قرار دارند.

وی زحمات شبانه‌روزی آنان را که با از خودگذشتگی و ایثار همراه است، حرکتی ارزشمند توصیف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش کادر درمانی و همکاری تمامی سازمان‌ها به‌ویژه مردم بتوانیم بر این چالش جهانی فائق آییم.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز تعداد بیماران مشکوک به کرونا که از ابتدا تاکنون در بیمارستان های این استان بستری شدند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر محمود نوری شادکام گفت: از ۸۴ نفر نمونه اخذ شد که تست پنج نفر مثبت، ۱۳ نفر منفی، تعداد فوتی ها با تست مثبت ۲ نفر و تعداد فوتی های مشکوک به کرونا ۶ نفر بود و  این  مدت ۹۱ نفر با بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

بنا بر اعلام روز سه‌شنبه  ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا ، تاکنون  ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۷۵ نفر هم بهبود یافتند.

کرونا همانند بسیاری از بیماری ها خصوصا آنفلوآنزا با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و ماندن در منزل قابل پیشگیری است

 ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

نخستین مورد این بیماری ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.