سید بهروز موسوی ندوشن روز سه‌شنبه در نشستی با تعدادی از روحانیان شهرستان افزود: لازم است با توجه به شرایط موجود با جدیت موارد بهداشت فردی و جمعی رعایت و مدیریت شود.

وی اظهارداشت : مسوولان زیارتگاه‌ها ، قدمگاه‌ها ، تکایا، مساجد و مکان های مذهبی به رعایت موارد

 علمی و توصیه  پزشکی را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

معاون فرمانداری میبد تصریح کرد: اگر به وظیفه خود در مورد تعطیلی مراکز و مکان هایی نظیر سالن‌های آرایشی ، تالار عروسی ، اعزام کاروان ها و ... عمل نکنیم مشکلات در آینده فراتر از وضعیت موجود خواهد بود.

وی با تاکید به برگزاری مراسم خاکسپاری با حضور خویشاوندان درجه یک حداکثر ۲۰ تا ۳۰ نفر ،لغو مراسم‌ سوم و هفتم متوفی تازه درگذشته ،گفت : مردم را باید در برگزار نکردن مراسم برای کنترل اوضاع با هدف

 درگیر نشدن افراد به بیماری کرونا توجیه کرد، و با بهبود اوضاع شهروندان می‌توانند مراسم چهلم 

درگذشتگان خود را برگزار کنند.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی میبد گفت: این اداره با ارسال پیامک به روحانیان و انجام مصاحبه و اعلام مصوبات شورای سلامت از برگزاری مراسم ها ممانعت می کند.

حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی تصریح کرد: این اداره تابع تصمیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان است و با آنها در جهت اقدامات امنیتی و محافظتی پیشگیری از کرونا همکاری دارد .

همچننی مقرر شد به طلاب  استان های درگیری با بیماری کرونا در صورت سفر به میبد  تذکر  رعایت موارد ایمنی و بهداشتی داده شود.

همچنین به مردم توصیه شد، برای حفظ رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن به بهداشت همگانی تا اطلاع ثانوی از اقامه نماز در مساجد پرهیز کنند.

از شهروندان خواسته شد موارد تخلف از مصوبه‌های شورای سلامت و تامین  شهرستان را به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد گزارش کنند.

پیش از شیوع بیماری کرونا در ۱۰۰ مسجد از ۲۵۰ باب مساجد شهرستان میبد نماز جماعت برپا می‌شد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.      

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز تعداد بیماران مشکوک به کرونا که از ابتدا تاکنون در بیمارستان های این استان بستری شدند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر محمود نوری شادکام گفت: از ۸۴ نفر نمونه اخذ شد که تست پنج نفر مثبت، ۱۳ نفر منفی، تعداد فوتی ها با تست مثبت ۲ نفر و تعداد فوتی های مشکوک به کرونا ۶ نفر بود و  این  مدت ۹۱ نفر با بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

بنا بر اعلام روز دوشنبه ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا ، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد  ۶۶ تن  جان خود را از دست دادند و ۲۹۱  نفر هم بهبود یافتند.

تا ظهر دیروز ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور درگیر این بیماری شدند.

کرونا همانند بسیاری از بیماری ها خصوصا آنفلوآنزا با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و ماندن در منزل قابل پیشگیری است

 ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

نخستین مورد بیماری کرونا ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.