به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، محمدعلی طالبی در ستاد شورای مسکن استان با اشاره به کمبودهای موجود افزود: نیاز اقشار مختلف برای تامین مسکن باید با اولویت بالا بررسی و ظرفیت ‌های بدون ستفاده دستگاه‌های مختلف شناسایی و  مورد بهره ‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از دستگاه‌هایی که در حوزه تامین مسکن فعالیت دارند، بیان کرد که  دستگاه‌های متولی مسکن از تمامی حمایت‌های ملی ممکن برای ساخت مسکن استفاده کنند.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط برای تامین مسکن اقشار مختلف خصوصا کم درآمد عنوان کرد: برنامه‌های تامین مسکن باید در قالبی واحد پیگیری شود.

طالبی با اشاره به امکان تغییر کاربری اراضی متعلق به سازمان زمین و مسکن برای افزایش ارزش و فروش آنها اظهار کرد:  با فروش این زمین‌ها می‌توان فضایی در بافت فرسوده تملک کرد و در آن مناطق خانه‌سازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های مسکن باید برنامه ویژه‌ای برای شهرستان‌ها داشت ، چرا که غفلت از این موضوع موجب مهاجرت و توسعه نامتوازن خواهد شد.

در اطلاعیه روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی به تعداد واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای استان اشاره ای نشد.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

ثبت‌نام نخستین گروه از متقاضیان مسکن ملی روز ۲۱ آبان آغاز شد و مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و قم برای ثبت نام مسکن ملی در سایت  https://tem.mrud.ir/مدارک خود را بارگذاری کردند.

استان کرمان قبلا به عنوان پایلوت( نمونه آزمایشی) انتخاب شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.