رضا زارع‌زاده مهریزی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از مدیران و معاونان پرورشی مدارس فعال شهرستان در برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب افزود: باید برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و جوانگرایی بیش از گذشته اقدام عملی در مدارس صورت گیرد.

وی ادامه داد: هرجا به نیرو و توان جوانان ارزش قائل شویم نتایج خوبی به همراه دارد و از اهداف و برنامه‌های ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی، پیگیری تحقق این آرمان متعالی و مورد نیاز است.

رییس شورای آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: برپایی نمایشگاه برای جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص نظام و انقلاب و آثار آن برای جوانان از جمله کارهای مهم فرهنگی است که باید در مدارس به آن عنایت داشت.

زارع‌زاده مهریزی گفت: دولت و نظام از مشارکت دانش‌آموزان و جوانان در طرح‌ها و برنامه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی حمایت می‌کند و باید برای گسترش آن اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: برپایی حدود ۹۰ نمایشگاه  مدرسه انقلاب توسط دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوره دوم جزو برنامه‌های محوری این تشکل است.

حسین میرشریف افزود: ایجاد زمینه برای حضور و فعالیت دانش‌آموزان در راستای اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در جامعه به خصوص مدارس یک برنامه مهم همیشگی است .

در پایان این مراسم با لوح سپاس از ۱۶ نفر مدیران و معاونان مدارس مهریز تجلیل شد.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

۲۸ شهریورماه امسال علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.