حسین میرشریف عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح، دانش‌آموزان نسبت به برپایی نمایشگاه از حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام می‌ کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب ، عکس، مسابقات، خاطره‌گویی ، جلسه پرسش و پاسخ، تبیین خاطره شهدا و تجلیل از دانش‌آموزان برتر جزو برنامه محوری مدرسه انقلاب است .

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد اظهار داشت: نمایشگاه با موضوع گام دوم انقلاب و در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود.
میرشریف تاکید کرد: بخش‌های مختلف نمایشگاه به سیر و محتوای آن در خصوص کارنامه سیاه رژیم پهلوی، شخصیت امام(ره) ، نقش‌آفرینی رهبری،راه های مقابله با نفوذ، سیمای حکومت مهدی (عج) و غیره اشاره دارد.
وی در ادامه،گفت:  امسال پویش کتابخوانی کتاب انقلاب در بخش جنبی نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار می‌شود با محور کتاب‌های حوزه نوجوان در زمینه انقلاب است. 
میرشریف، هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را آشنایی نوجوانان با انقلاب، دستاوردهای نظام، مقایسه ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و بیان آرمان‌های انقلاب اعلام کرد و افزود: نسلی که دوران انقلاب را درک نکرده‌ اند از طرق مختلف با شرایط آن روز و دستاوردهای انقلاب آشنا می‌شوند.
وی با بیان این که برای هشتمین سال است که نمایشگاه مدرسه انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: نمایشگاه، محل عرضه ارائه خلاقیت‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان است که نسل کنونی اقدام به روایت‌گری انقلاب می‌کنند. 
مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد تصریح کرد:  در حوزه استانی اختتامیه نمایشگاه قرار است از ولادت حضرت زهرا(س) تا ولادت امام علی(ع) در شهرستان‌ها برگزار شود و روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه‌ همزمان با برگزاری بیست و پنجمین یادواره شهدای دانش آموزان استان از برگزیدگان جشنواره تجلیل شود.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

۲۸ شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

پیش بینی اجرای ۶ هزار برنامه در دهه فجر در یزد 

هشتم بهمن جاری جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفته بود: به منظور بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی ۶ هزار برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرتی و تبیینی در دهه فجر برگزار می‌شود.

سعید زارع به  خبرنگاران افزود: این برنامه‌ها به صورت مردمی و با همکاری تشکل‌ها و همیاری و مشارکت فعال جوانان انقلابی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ ستاد اصلی و ۳۲ کارگروه تخصصی در استان بر نحوه فعالیت‌ها نظارت و همکاری مناسب برای انجام برنامه‌ها مشارکت دارند.

به گفته وی تاکنون یک هزار و ۴۰۰ ستاد دانش‌آموزی دهه فجر در مدارس استان یزد در ۱۰ شهرستان تشکیل شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.