حسن ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه هیات مدیره  صندوق، مبلغ عیدی برای مستمری بگیران که بیش از ۶ ماه در حال دریافت انواع مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی هستند چهار میلیون و پانصد هزار ریال و برای مستمری بگیرانی که کمتر از ۶ ماه سابقه دریافت مستمری دارند، ۲میلیون و دویست و پنجاه هزار ریال است.

وی اضافه کرد: در استان یزد ۲۴ هزار نفر بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد ۲ هزار ۹۸۰ نفر مستمری بگیر می باشند.

وی با بیان اینکه  مستمری ۲۱۲ نفر از این تعداد در سالجاری برقرار شده، خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.

ابراهیمی افزود: کشاورزان، روستاییان و عشایر ، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند. 
وی اضافه کرد: دراین صندوق افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستا و شهرهای زیر۲۰هزار نفر جمعیت و افراد دارای شغل مرتبط با بخش کشاورزی میتوانند عضو شوند .

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.