به گزارش خبرنگار مهر، آمار نهایی افراد تأیید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه استان یزد ۱۴۷ نفر بود که تا این لحظه ۳۵ نفر از ادامه رقابت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور رسمی انصراف داده اند و ۱۱۲ کاندیدا امروز در معرض انتخاب مردم دارالعباده یزد قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان یزد ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر به لحاظ سنی واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر از این تعداد را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

احمد ترحمی عنوان کرد: آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر در اردکان ۶۱ هزار و ۴۴۵ نفر در اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر در بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر در بهاباد ١٠ هزار و ۹۷۷ نفر در تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر در خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر در مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر در میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و در شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر است.

وی همچنین با اشاره به آمار رأی اولی‌ها یادآور شد: آمار رأی اولی‌های استان ۳۹ هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

ترحمی همچنین از پیش بینی ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان یزد برای انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و عنوان کرد: برای برگزاری انتخابات در استان یزد ۶۰۰ شعبه ثابت و ۱۷۲ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، استان یزد با ۱۰ شهرستان، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که این نمایندگان از چهار حوزه انتخابیه راهی مجلس می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.