محمدعلی طالبی در نشست ستاد انتخابات استان یزد با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت رسانه‌هابرای ایجاد شور و هیجان لازم برای حضور مردم در انتخابات، به فرمانداران و بخشداران توصیه‌های ضروری را برای برگزاری انتخاباتی سالم یادآور شد.

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  نیز در این نشست گفت: برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می‌شوند.

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به تفکیک شهرستان‌های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: آمار رای اولی‌های استان  ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و از چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.