رئیس ستاد انتخابات استان یزد پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، به ایرنا گفت: با توجه به بسته شدن در شعبه های اخذ رای، از شرکت کنندگان باقی مانده در داخل شعبه ها رای گیری انجام می شود.
محمدعلی طالبی افزود: افزون بر 620 هزار نفر از مردم استان یزد در انتخابات مشارکت کردند که با توجه آمار 678 هزار نفری واجدان شرایط شرکت در انتخابات، میزان مشارکت مردم استان در این انتخابات حدود 91 درصد بوده است.
وی مشارکت مردم استان یزد را در این دوره از انتخابات بی نظیر دانست و یادآور شد: استان یزد همواره از استان های با مشارکت بالا در انتخابات های گذشته بوده است.
از 677 هزار و 942 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان یزد افزون بر 17 هزار نفر آنان رای اولی هستند.
مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد سه هزار 317 نفر است که دو هزارو 490 نفر در حوزه روستایی و بقیه در حوزه شهری رقابت می کنند.
413 حوزه انتخابیه شامل 12 حوزه شهری و 392 حوزه روستایی برای انتخابات در استان یزد مهیا شده و در مجموع 24 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنیتی، ستادی و خدماتی برای برگزاری مطلوب انتخابات همکاری می کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
استان یزد یک میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد.
6014/ تهیه و انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.