حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر ابرکوه افزود: حضور ملت در صحنه های انقلاب به خصوص انتخابات باعث رشد سیاسی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان شده است.

وی بابیان اینکه ملت در شهادت سپهبد شهید سلیمانی و همچنین راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن روح همدلی و انسجام خود را به رخ معاندان انقلاب و استکبارجهانی که در صدر آنها آمریکا قرار دارد، نشان دادند، اظهارکرد: به فضل خداوند متعال این وحدت و همدلی هم فردا برای برهم زدن معادلات دشمن رقم خواهد خورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: شرکت گسترده در انتخابات آشکارترین نشانه اهمیت مردم به سرنوشت ملی خود است.

حسینی ادامه داد: نقش تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل گذاری حرکت در امور اجرایی کشور، اهمیت انتخابات پیشرو را مضاعف می کند تا مردم در این برهه حساس طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: مردم انقلابی این شهرستان بار دیگر، با حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تحقق مجلس انقلابی و به نمایش گذاشتن جلوه مردم سالاری دینی در برابر دیدگان جهانیان، آنطور که شایسته است، نقش آفرینی خواهند کرد.

فردا( جمعه) انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود و تعداد واجدان شرایط حق رای در استان حدودد ۷۲۲ هزار نفر اعلام شد و آرای مردم از طریق ۷۷۲ صندوق رای جمع آوری می شود.

در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های ابرکوه ، بافق ، بهاباد، خاتم و مهریز است با حدود ۲۵۰هزار نفر جمعیت ،حدود ۱۲۰هزار نفر واجدان شرایط رای هستند که یک نماینده در مجلس دارند.

هم اکنون ۲۹۰ نفر به عنوان نمایندگان ۳۱ استان کشور و اقلیت های دینی در قوه مقننه حضور دارند که وظیفه آنها قانونگذاری و نظارت بر امور کشور و حوزه انتخابیه خود است.  

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.