سید مجتبی حسینی پور در بازدید از مرکز رشد دانشگاه یزد  افزود: حوزه علم و فناوری محدود به مراکز دانشگاهی و پرورش نیروی انسانی متخصص نیست، بلکه بهره مندی از نیروهای متخصص تربیت شده به عنوان سرمایه انسانی بی بدیل در مسیر رشد و توسعه، هدف غایی این حوزه است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، وی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را مطالعه و طراحی مراکز رشد و حرکت به سمت تولید محصولات فناوری و دانش بنیان دانست.

وی اظهار داشت: چشم اندازهای توسعه ،استان را تبدیل به کانون برتر توسعه علمی و فن­آوری و پرورش دهنده­ نخبگان و صاحب­نظران در حوزه ­های عمومی و تخصصی کرده است.

وی همچنین دستیابی به توسعه و تولید مبتنی بر دانش و فناوری های نوین را ماموریت ویژه استان برای بخش علم و فناوری عنوان کرد.

همچنین ۱۷ آذر ماه سال ۱۳۹۸، محمدمهدی لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه این استان ، اصولا منطقه‌ای پهناور است ،به خبرنگاران گفته بود که این نهاد چشم و چراغ استان است .

وی افزود: این نهاد برای استقرار شرکت های نوآور و دانش بنیان با کمبود فضا روبروست و  هم اکنون ۱۰۰ شرکت متقاضی در نوبت پذیرش استقرار قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ شرکت که مراحل رشد آنها به صورت کامل در پارک سپری شده است متقاضی استقرار در این فضا هستند و حتی آمادگی دارند در صورت تامین زیرساخت‌های اولیه، جهت ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند.

لطفی یادآور شد: یزد به لحاظ ظرفیت انسانی، نسبت دانشجو به کل جمعیت، شاخص‌های صنعتی و معدنی، توانمندی‌های بخش خصوصی و سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو چند استان برتر کشور است

رییس پارک علم وفناوری یزد گفت: به همین دلیل مساله اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از محورها و اولویت‌های سند آمایش استان پس از موضوع آب مدنظر قرار گرفته است، هرچند معتقدیم که بسیاری از مشکلات مرتبط با آب نیز از طریق اقتصاد دانش‌بنیان رفع می شود.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.