هر چند که شهرستان تفت با 15 درصد افزایش اعتبارات عمرانی در سال‌جاری پنجمین شهرستان یزد از نظر توزیع اعتبارات است اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همواره به تعدد و خرد بودن طرح‌های عمرانی این شهرستان گلایه دارد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «علیرضا نوکار» سرپرست فرمانداری تفت در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به افزایش 15 درصدی اعتبارات بخش عمرانی این شهرستان نسبت به سال قبل، اظهار کرد: با این اعتبار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان در دستور کار است تا شاهد بهره‌برداری از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا باشیم.

وی با تاکید بر این که نباید طرح‌ها ریز و جزئی شود، گفت: باید برای طرح‌های بزرگ بتوان اعتباری مناسب در نظر گرفت و شاهد بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام باشیم.

نوکار همچنین یادآور شد: مدیران شهرستانی نهایت سعی و تلاش خود را برای جذب اعتبارات به‌کار گیرند تا شاهد برگشت اعتبارات نباشیم.

«ناصر دهقانی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در توزیع اعتبارات در این شهرستان با مشکلات خاصی روبروست، خاطرنشان کرد: متناسب با تعداد زیاد روستا در شهرستان تفت، تعداد طرح های موجود در شهرستان نیز فراوان است اما تعدد و خرد بودن این طرح‌ها همواره مورد ایراد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی دولت، شرایط برای انجام کارهای عمرانی دشوار شده و ضروری است برای شروع طرح‌های جدید یا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از پتانسیل بخش خصوصی حداکثر استفاده شود و مدیران استانی و شهرستانی تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب را در این زمینه اتخاذ کنند.

«ملیحه عرفانی» دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تفت هم در این جلسه، بودجه عمرانی شهرستان را بر اساس جمعیت و توسعه‌یافتگی، 237 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرستان تفت رتبه پنجم در توزیع اعتبارات استانی را دارد با این حال، دهستان سخوید جزو مناطق محروم است و از 3 درصد بودجه نفت و گاز برخوردار خواهد شد.

این مسئول در پایان نیز تصریح کرد: اولویت توزیع اعتبار در سال جاری با طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و مطالبه‌دار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.