به گزارش ایرنا، سیدمهدی کلانتر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یزد افزود: پرداخت ماهانه 9 میلیون ریال تسهیلات نقدی، برپایی کارگاه های توانمند سازی و مهارت آموزی، آیین های تجلیل، تسهیل ارتباط با صاحبان صنایع از جمله فعالیتهای بنیاد نخبگان در راستای حمایت از نخبگان و مستعدان برتر استان است.
وی ادامه داد: بنیاد نخبگان یزد به عنوان نخستین بنیاد استانی نخبگان کشور 12 دی 1387 همزمان با نخستین سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.
وی با بیان اینکه تسهیل مسیر نخبه پروری و استفاده از نخبگان در مسیر اقتصاد مقاومتی از مهمترین وظایف بنیاد نخباگان در برهه کنونی محسوب می شود، اضافه کرد: در یکسال اخیر 150 دانشجو درخواست قرار گرفتن زیر پوشش بنیاد نخبگان و استفاده از تسهیلات این بنیاد ارائه کردند که در این بین 21 نفر حدنصاب مورد نظر را کسب و تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده کردند.
رئیس بنیاد نخبگان یزد با تاکید بر اهمیت ارتباط و تعامل نخبگان و صنعت اظهار داشت: در این راستا میز نیازمندی صنعت در ابتدا با فعالیت در حوزه نساجی راه اندازی کردیم و به مرور در حوزه های سرامیک، کاشی و فولاد نیز فعالیت خواهد شد.
کلانتر که از 6 ماه قبل به عنوان رئیس بنیاد نخبگان یزد منصوب شده، نقش این بنیاد در فعالیت های مختلف را سیاست گذار و هماهنگ کننده عنوان کرد و افزود: بنیاد نخبگان فعالیت اجرایی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: تقویت شرکت‌ های دانش‌بنیان با استفاده از توانمندی نخبگان نقش مهمی در برون رفت کشور و استان یزد از بحران‌ های اقتصادی دارد.
وی، فراهم کردن زمینه مشارکت نخبگان در حوزه های تصمیم سازی از طریق تشکیل کارگروه های مختلف، شناسایی و حمایت از برگزیدگان در زمینه های مختلف از جمله ادبی، هنری، قرآنی، دانشجویان و دانش آموختگان برتر و اعضای هیات علمی برگزیده، تلاش برای مهارت اندوزی دانشجویان در دوران تحصیل را از مهمترین برنامه های بنیاد نخبگان یزد اعلام کرد.
رئیس بنیاد نخبگان یزد ادامه داد: برگزاری جشنواره منطقه ای اختراعات، دوره های آموزشی تخصصی و کارگاه های مشاوره برای دانشجویان مستعد و نشست های مستمر با نخبگان و استعدادهای برتر استان از دیگر برنامه های این بنیاد است.
استان یزد حدود 100 هزار دانشجو دارد که در 68 مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌ میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.