ماشاء الله گلچین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در حال حاضر ۱۲ طرح عمرانی نیمه تمام در اطراف امامزاده وجود دارد.

وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در بازسازی امامزاده عبدالله (ع) و سایر بقاع  افزود: با توسعه، عمران و آبادانی بقاع متبرکه گام مهمی برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بقای متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، برداشته خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال از محل درآمد املاک و مستغلات و نیز رقبه های تجاری امامزاده برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا  هزینه شده است.
رییس اوقاف و امورخیریه بافق اضافه کرد: طرح‌های آیینه کاری شبستان بانوان و انتهای رواق دارالحجاب و ساماندهی و تکمیل پشت بام دارالشفا امامزاده در مرحله پایانی قرار دارد.

گلچین افزود: همچنین طرح‌های مرمت و ساماندهی سقف حسینیه و احداث سوله امامزاده با ۹۰ و ۹۵ درصد ، عملیات ساخت در چوبی آن با ۷۰ درصد و طرح ساماندهی و تکمیل نمای صحن جوادالائمه امامزاده با ۴۰ درصد پیشرفت در دست اجراست.
وی با بیان اینکه طرح تکمیل ایوان امامزاده در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: همچنین عملیات نقشه برداری ،مطالعه و ساماندهی صحن اصلی امامزاده با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد در حال اجراست.

 عبدالله بن موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است، مورخان بنای اولیه ساختمان امامزاده را متعلق به قرن پنجم هجری قمری می‌دانند و از زیبایی و شکوه گنبد آن ستایش می‌کنند چون گرد بودن گنبد امامزاده از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.

این مکان هر روز به ویژه پنجشنبه شب‌ها و روزهای تعطیل به خصوص ایام نوروز شاهد بیشترین گردشگران مذهبی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.