معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر شنبه در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر اظهار داشت: رشد ۶۰ درصدی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره نسبت به دوره نخست نشان از این دارد که مردم ملایر مردمی با فرهنگ و دوست دار کتاب و کتابخوانی هستند.

قدرت الله ولدی با اشاره به انجام اقدامات خوب نهاد کتابخانه ها در سطح روستاها و شهرهای ملایر ادامه داد: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه در استان بود که هفته دولت کتابخانه این شهر به بهره برداری رسید.

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر


وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان با ۱۲ عنوان کتاب گفت: میزان شرکت کنندگان ملایری در این جشنواره از هشت هزار و ۵۰۰ تن در نخستین سال آن به حدود هفت هزار تن در چهارمین سال رسید که موجب افتخار است.

امام جمعه ملایر نیز برگزاری این جشنواره ها را دلیلی برای شناختن زیبایی های کلام امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) از طریق کتاب دانست و افزود: جوانان و نوجوانانی که در این جشنواره برگزیده شدند، با معرفت بیشتری به زیارت امام رضا(ع) می روند.

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره معرفت شان نسبت به ائمه اطهار(ع) افزایش یافته است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با کتاب انس بسیاری و به مطالعه کتاب هایی با موضوع اهل بیت(ع) تاکید ویژه ای دارند.

وی افزود: به برکت خواندن زندگینامه اهل بیت(ع) بود که زندگی شهدا مزین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان نیز به افتتاح کتابخانه شهید حسین آزموده شهر زنگنه همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان بود که هفته گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ملایر


عاطفه زارعی درباره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: در کل استان ۶۱ هزار و ۲۲۵ تن در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد هفت هزار تن مربوط به ملایر بود که ۲.۴ درصد از جمعیت این شهرستان را شامل می شود.

وی با برشمردن اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: در چهارمین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد افزایش مشارکت علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره بودیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان میزان مشارکت مردم ملایر در این جشنواره را نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد شرکت کنندگان را گروه سنی بزرگسالان، ۱۶ درصد را نوجوانان و ۲۴ درصد شرکت کنندگان را گروه سنی کودکان تشکیل می داد.

طراحی منبت پنجره فولاد توسط هنرمندان ملایری


در این آئین ۲ تن از منبت کاران ملایری طی ۱۰ روز پنجره فولادی را با طرح کتاب روی چوب منبت کاری کرده و به بارگاه آستان قدس رضوی تقدیم کردند.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.