عضو موسسه روایت سیره شهدای کشور در این مراسم گفت: شهید سلیمانی با درایت و ولایت‌محوری، ایمان و اخلاص ، نقش اصلی در شکست گروهای تکفیری و داعش در کشورهای اسلامی منطقه داشت.

حجت‌الاسلام محمود شهرجردی افزود: این شهید و سایر شهدای جبهه مقاومت به خاطر شکست‌  دشمنان در عراق، سوریه و سایر سرزمین های اسلامی به امت اسلام خدمتی بزرگ کردند.

این مدرس حوزه علمیه اظهارداشت:مقام معظم رهبری به خاطر اهمیت و نقش شهید سلیمانی در منطقه و خدمتی که وی به مقاومت علیه استکبارجهانی انجام داد از این شهید بزگوار به عنوان یک مکتب نام بردند.

شهرجردی گفت: باید ویژگی‌های بارز اخلافی و سیره درس‌آموز این شهید و دیگر شهدای والامقام جبهه مقاومت توسط رسانه‌ها و مبلغان دینی و نهادهای فرهنگی بنحو مناسب در جامعه و بین جوانان گسترش یابد.

وی تاکید کرد: راه اقتدار نظام و ادامه موفقیت‌های جبهه مقاومت در شناخت راه شهیدان و حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است که باید همه در هر موقعیتی که هستند برای تحقق آن تلاش کنیم.

عضو موسسه سیره شهدا تاکید کرد: جنگ روانی، فرهنگی، تبلیغاتی  و اقتصادی دشمنان با شدت تمام علیه انقلاب ادامه دارد و راه برون رفت از آنها فقط مقاومت و ولایتمداری است .

شهرجردی یادآورشد: تا زمانی که مردم ایران در مسیر ولایت‌فقیه حرکت می‌کنند و ولایت‌محور هستند، دشمن نمی‌تواند به کشور و نظام ضربه بزند و همه موظف به تداوم راه ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه هستیم.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

در مراسم یادشده در مهریز علاوه بر زیارت عاشورا چند برنامه فرهنگی شامل سرود، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و مسابقه اجرا شد . 

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

مرکز مهریز  ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و مردم این شهرستان  ۳۱۳ شهید تقدیم انقلال اسلامی کرده‌اند.

هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.