مهدی عبدخدایی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و یارانش در مسجد قائمیه گنبدکاووس اظهار داشت: آن شهید والامقام در راه مبارزه با حضور آمریکا در ایران و توسط افرادی که پای این رژیم استعمارگر را به کشورمان باز کردند، در ۶۴ سال پیش به شهادت رسید.

وی بابیان اینکه آمریکا، هر کشور و دولتی را که مزاحم چپاولگری‌اش شود و یا منافع او را به خطر بیندازد، از سر راه بر می‌دارد، گفت: سردار بزرگ سپاه اسلام یعنی حاج قاسم سلیمانی هم به‌خاطر اینکه یک تنه مقابل آمریکا و اهداف پلید او در منطقه ایستاد، توسط این کشور جنایتکار به شهادت رسید.

عبدخدایی اضافه کرد: امروز ترامپ رییس جمهوری آمریکا علنا می‌گوید که به دنبال غارت نفت کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه است و کشور عربستان را هم به "گاو شیرده" خود تبدیل کرده و صدها میلیارد دلار از او باج می‌گیرد.

وی با تشریح دو نوع مبارزه مثبت و منفی توسط کشورهای استعمارگر علیه کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی، گفت: در مبارزه مثبت، کشور استعمارگر با جنگ رو درو بر کشور مورد هدف سلطه پیدا کرده و او را مستعمره خود می‌کند و در ادامه، عوامل خود را روی کار می‌آورد.

همرزم شهید نواب صفوی ادامه داد: اما در مبارزه منفی، فرد یا کشور استعمارگر از طریق گفتاری و یا تحریم کردن (بایکوت کردن) در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به رژیم مدنظر فشار می‌آورد، همانند مبارزه‌ای که امروز آمریکا علیه انقلاب اسلامی در پیش گرفته و حتی داروی مورد نیاز بیماران سرطانی ما را هم تحریم کرده است.

عبدخدایی گفت که پس از شهید نواب صفوی، امام راحل نیز پرچم مبارزه با آمریکا را در دست گرفت و با بیداری اسلامی که در ملت ایران و جهان اسلام ایجاد کرد، موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شد و آمریکا را از ایران بیرون انداخت.

وی افزود: امام راحل یک فیلسوف و نظریه‌پرداز بزرگ بود که با احیای روشنفکری اسلامی، دنیای خواب‌آلود جهان بویژه جهان اسلام را بیدار کرد و نهضت‌های اسلامی در کشورهای منطقه شکل گرفت.

عبدخدایی یادآور شد که استکبار جهانی بویژه آمریکا برای مبارزه و سرکوب کردن نهضت‌های اسلامی، بحث ملی‌گرایی را راه انداختند که موفق هم شدند اما امام راحل با مجاهدت‌های خود سرانجام موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شد که پس از ۴۰ سال همچنان با قدرت و اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: مردم ایران، حکومت اسلامی، رهبری و ولایت فقیه را قبول دارند و آمریکا را هم شیطان بزرگ می‌دانند و بهترین مُهر تایید بر این خواست ملت، حضور میلیونی آنها در مراسم تشییع سردار سلیمانی و نمازجمعه هفته گذشته به امامت مقام معظم رهبری می‌باشد که باید آن را یک رفراندوم برای نظام اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم که "سیدحسن طاهری" از اعضای شورای مرکزی فداییان اسلام نیز درآن حضور داشت، با تسلیت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش، گفت که آن شهید بزرگوار نمونه کامل از یک جوان انقلابی بود که در سن ۳۱ سالگی پرچم مبارزه با آمریکا و استعمار را بلند کرد و در این راه به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی، متولد سال ۱۳۰۳ روحانی شیعه، بنیانگذار و رهبر تشکیلات فداییان اسلام بود که دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت.

شهید نواب صفوی از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود که برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‎های او و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند.

وی به همراه برخی از یارانش ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

هرساله مراسم بزرگداشت شهادت شهید نواب صفوی و یارانش به همت شورای مرکزی فداییان اسلام استان گلستان که در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس مستقر است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.