مجید دشتی چهارشنبه شب در جمع تعدادی از مردم روستاهای ابرکوه از پایان مراحل اجرای طرح یادشده خبر داد و اظهارکرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب ۲۶۰ مورد انشعاب مشترکان روستایی نیز استانداردسازی شده است .

وی  بابیان اینکه با اجرای این طرح از هدر رفت حدود سه لیتر آب در ثانیه جلوگیری شد، تاکید کرد: در این مورد حدود ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسوول همچنین از اتصال مخزن هوایی ۷۰ مترمکعبی مجتمع آب شرب روستای «هک» و شهرآباد به خط انتقال بالا دست ابرکوه  خبر داد و خاطر نشان کرد: با اتصال این مجتمع روستاهای حسین آباد ، اسدآباد سفلی و علیا ، هک و شهرآباد از بهبود کیفی آب بهره مند شدند.

رییس آبفار ابرکوه تصریح کرد: ۲ مخزن آبرسانی مجموعا با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای تامین ذخیره آب شرب روستاهای ده عرب، فراغه، صفی آباد، رحیم آباد، خسرو آباد، جلال آباد، هک، شهرآباد ، اسد آباد سفلی و علیا و حسین آباد با حدود ۶ هزار نفر جمعیت در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: برای ساخت این مجتمع ها، ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه استانی و ملی اختصاص داده شد که اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد.

رییس آبفار ابرکوه یادآور شد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ مشترک در ۳۴ روستای شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره هستند.

آب شرب روستاهای ابرکوه از مناطق بالادست با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال و از ۱۳حلقه چاه و ۲ رشته قنات با ساخت پنج مجتمع آبرسانی و ۴۸۰ کیلومتر شبکه توزیع ، تامین می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.