به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر، روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به ۲۶ سال صدرنشینی یزد در کنکور سراسری اظهار داشت: باید با قدرت این افتخار را حفظ کنیم اما اگر در این خواب بمانیم در چالش‌هایی که داریم خواهیم ماند.

وی بیان کرد: باید فرزندان خود را با شادی و نشاط و با مهارت‌های اجتماعی و فنی نیز آشنا کنیم تا برای زندگی آینده افرادی آماده باشند و این همان مواردی است که در سند تحول بنیادین نیز به عنوان یک سند بومی و جامع بر آن تاکید شده است.

دانافر تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک دگرگونی عمیق و بنیادین دارد و تمام همت خود را به کار بسته‌ایم و از تمام ظرفیت‌های برون سازمانی و درون سازمانی برای تحقق سند تحول بنیادین استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: باید فرزندان خود را متناسب با فرهنگ دینی و بومی کشور و استان تربیت کنیم و برای تحقق این امر و تحقق سند تحول بنیادین ابتدا باید توقعات جامعه و والدین را عوض کنیم تا آنها فقط به دنبال برتری در کنکور و موفقیت‌های آموزشی نباشند.

دانافر خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و رویکردهای سند تحول بنیادین باید تبدیل به یک گفتمان استانی و ملی شود.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره مواردی که طی ماه‌های اخیر در مورد تنبیه بدنی چند دانش آموز همچنین هتک حرمت چند معلم در استان اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: هیچکس در هیچ شکل و به هیچ وجه حق ندارد دانش آموز را تنبیه بدنی کند و این به عنوان خط قرمز آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌شود.

دانافر تاکید کرد: ما به هیچ وجه از کنار این موضوع به سادگی رد نمی‌شویم و از حقوق شهروندی و اجتماعی دانش آموزان دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به همین میزان نیز از حقوق معلمان خود دفاع می‌کنیم و هیچ دانش آموزی حق هتک حرمت معلمان را ندارد همچنانکه در موارد پیش آمده طی ماه‌های اخیر، حق معلمان از چهار مرجع مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هیچ مدیر مدرسه‌ای حق ندارد به اجبار و تحت هیچ اسم و عنوانی از والدین به جز پول بیمه و کتاب پول دیگری دریافت کند.

وی افزود: در عین حال مشارکت والدین در اداره مدرسه را ضروری می‌دانیم اما معتقدیم این موضوع باید با طیب خاطر و از طریق انجمن اولیا و مربیان پیگیری شود و نباید هیچ اجباری در این زمینه وجود داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.