علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر آموزش و پرورش مازندران ۴۰ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم دارد که همگی برای ثبت نام کنکور واجد شرایط هستند.

وی توضیح داد : از مجموع این دانش آموزان ۶۰ درصد در شاخه نظری و حدود ۴۰ درصد در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می کنند ضمن این که ۴۹ درصدشان هم پسر و ۵۱ درصد دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پروزش با اعلام این که دانش آموزان هشت روز برای ثبت نام در کنکور مهلت دارند ، تاکید کرد : دانش آموزانی که برای ثبت نام کنکور با مشکل مواجه هستند می توانند به ادارات آموزش و پروش مراجعه کرده و مدیران نیز موظف هستند در کمترین زمان به این دانش آموزان پاسخگو باشند.

وی همچنین به کنکور سال ۹۸ اشاره کرد و گفت : مازندران در کنکور سراسری ۵۰ هزار و ۲۵۱ شرکت کننده داشت که از این تعداد حدود ۷۵ درصد کنکور اولی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در کنکور سال گذشته ۳۵ درصد از شرکت کنندگان مازندرانی توانستند کرسی دانشگاهی کسب کنند و وارد دانشگاه های دولتی ، آزاد ، غیر انتفاعی ، پیام نور و انواع دیگر مراکز آموز عالی  شوند.

به گفته سعدی‌پور در کنکور سال ۹۸ استان مازندران پذیرش با آزمون رتبه پنجم کشور و در پذیرش بدون کنکور و با سابقه تحصیلی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

استان مازندران در سال تحصیلی جاری حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد که حدود ۱۳۰ هزار نفرشان در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.