رئیس کتابخانه‌های عمومی میبد روز دوشنبه در این مراسم گفت: ساختمان کتابخانه مرکزی میبد در  سال ۹۲ به بهره برداری رسید و همزمان نیز بخش کودک این کتابخانه با انجام فعالیت‌های فرهنگی فعال گردید.

محسن کارگر افزود: بعد از ۶ سال با توجه به کمبودهایی که بر اساس استانداردهای کتابخانه‌ای دیده شده تغییراتی در این بخش همراه با استاندارد سازی صورت گرفت.

وی اضافه کردن قفسه‌ها و میز و صندلی استاندارد ، ایمن‌سازی با نصب کف پوش مناسب و...را از اقداماتی برشمرد که در جهت استانداردسازی بخش کودک کتابخانه مرکزی انجام شده‌است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی میبد هزینه کرد استانداردسازی بخش کودک کتابخانه را حدود ۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی کتابخانه عنوان کرد.

وی تعداد اعضای کتابخانه مرکزی را حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر برشمرد و گفت : از این تعداد اعضا یک هزار و ۵۰۰ نفر کودک هستند ، همچنین ۷۳ هزار عنوان کتاب در کتابخانه مرکزی و حدود ۱۳ هزار عنوان نیز در بخش کودک این کتابخانه وجود دارد.

این مسئول سرانه امانت کتاب در بخش کودک کتابخانه مرکزی میبد را بر اساس اطلاعات موجود در سامانه  بالاترین سرانه امانت کتاب در استان یزد ذکر کرد.

۷ کتابخانه عمومی در سطح شهر میبد فعال است.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.