احسان روشن روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندار آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است.

وی مجموع کل زیربنای کتابخانه های این شهرستان را، هزار و ‌۹۱۳ متر مربع عنوان کرد و گفت: این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، ۳ باب کتابخانه است.

روشن افزود: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی این شهرستان که ۲ هزار و ۷۰۰ متر زیربنا دارد کمبود سرانه فضای مطالعه کامل می شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شیروان اعضای فعال کتابخانه های این شهرستان را در ۶ ماهه سال گذشته، ۴ هزار و ۳۹۱ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد تا نیمه نخست امسال به ۷ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده که ۸۱ درصد رشد داشته است.

روشن با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شیروان، ۵ نفر عضو کتابخانه ها هستند افزود: هم اینک ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه های شیروان موجود است که به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۸۴ نسخه کتاب موجود می باشد.

وی گفت: در نیمه نخست سال قبل، ۴۲ هزار و ۲۲۰ نفر به کتابخانه ها مراجعه کردند که امسال به ۴۵ هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.

هم اکنون ۱۰ باب کتابخانه شهری و روستایی با زیربنای هزار و ۹۱۳ متر مربع در شیروان دایر است.

از این تعداد پنج باب در شیروان، لوجلی، زیارت و قوشخانه و پنج باب نیز در روستاهای خانلق، حسین آباد، زوارم، دوین و رباط فعالیت دارند.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.