حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان یزد در زمینه اخذ سند مالکیت رتبه نخست در کشور را دارد و امسال ۷۵۶ جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد.

وی بیان کرد: این اسناد مربوط به ۱۸۳ هکتار از اراضی موقوفات استان بوده است ضمن اینکه به زودی برای تعداد دیگری از پرونده‌ها نیز سند صادر می‌شود.

زارع زاده یادآور شد: در حال حاضر ۷۷ پرونده ملی و ۲۰۶ پرونده در سطح عادی در محاکم قضائی در دست بررسی است و ۴۵۰ پرونده نیز در حال رسیدگی است و برای ۷۹ پرونده نیز اجرای حکم انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: ۴۸۳ رقبه وقفی نیز تاکنون فاقد هرگونه سند اجاره بودند که در سال جاری برای آنها سند اجاره تنظیم و برای ۴ هزار و ۲۲۰ ملک وقفی نیز سند اجاره تمدید شد.

وی همچنین از ثبت ۱۱۶ موقوفه جدید در سامانه جامع اطلاعات خبر داد و بیان کرد: این موقوفات تاکنون هیچ پرونده‌ای نداشتند اما با شناسایی آنها، پرونده برای آنها تشکیل شد.

زارع زاده همچنین از وجود ۴۰۰ خانه وقفی فاقد سکنه در بافت تاریخی یزد خبر داد و عنوان کرد: تلاش ما این است که با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله مسکن و شهرسازی، این املاک را در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.