امام جمعه موقت میبد عصر یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری یادشده گفت: هر نوع کار و سرمایه‌ای که به حال مردم و جامعه هدف مفید و خیر باشد، می‌توان انفاق کرد و آن فقط مادی نیست بلکه شاامل سرمایه‌های مادی و معنوی هم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود کارگر افزود: چندین گروه ،هدف کارهای خیر و انفاق هستند که در اولویت اول خویشاوندان قرار دارند و کمک به آنها استحکام خانواده را به دنبال دارد و بعد از آن یتیمان ، مستمندان و در راه ماندگان و...هستند که باید به آنها کمک کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این اهداف در سال ۹۸ برای  ایجاد ۲ هزار مرکز نیکوکاری در استان در برنامه بود که مرکز یادشده در میبد راه اندازی شد که در نوع خود علاوه بر ارائه خدمات خیری و نیکوکاری و جمع آوری و توزیع انفاق‌های متفاوت از مراکز دیگر به مشاوره دینی و خانواده ، پاسخ به شبهه ها، انجام کارهای فرهنگی نظیر آموزش قرآن و احکام و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری می‌پردازد.   

همچنین رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) میبد با اشاره به اینکه مرکز یادشده پنجمین مرکز نیکوکاری در این شهرستان  است ، گفت: در اوایل خدمات کمیته امداد بیشتر معیشتی بود اما در سال‌های اخیر در کنار حمایت های مالی ، توانمندسازی افراد برای داشتن استقلال مالی را نیز دنبال می‌کند.

حسین زین‌الدینی افزود: کمیته امداد در حوزه توانمندسازی ،ارائه وام‌های اشتغال به افراد تحت پوشش خود را رصد می‌کند و به دنبال آن افراد با ایجاد کار برای خود و درآمدزایی به مرور از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی به ارائه آموزش و پرداخت هزینه های آموزشی ، جمع آوری صدقه های مردمی ، شناسایی نیازمندان با کمک معتمدین محله، تامین جهیزیه به نیازمندان  و... به عنوان بخشی دیگر از خدمات این نهاد حمایتی یاد کرد.

در حال حاضر یک هزار و ۲۳۰ خانوار با  یک هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد میبد هستند و  این نهادحمایتی تاکنون پنج مرکز نیکوکاری را راه اندازی کرد و با ۶ موسسه نیز همکاری و تعامل دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.