کوهسار قاضی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سروآباد طی ۹ ماهه امسال در پرداخت تسهیلات و شاخص های حوزه خودکفایی و اشتغالزایی به مددجویان و نیازمندان بسیار موفق عمل کرده است و در بین ۱۰ شهرستان استان کردستان پیشتاز است.

وی افزود: از محل تبصره ۱۶ به تعداد ۶۷ نفر از مددجویان تحت حمایت و نیازمندان شهرستان ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد یادآور شد: ۵۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات قرض الحسنه بانکی از محل اعتبارات توسعه پایدار روستایی به تعداد ۱۲۴ نفر از مددجویان و متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز از محل منابع امدادی صندوق قرض الحسنه امداد به تعداد ۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است. 

قاضی زاده به ارائه خدمات آموزشی در این نهاد اشاره کرد و گفت: برای ۲۷۵ خانواده تحت حمایت کمیته امداد نیز آموزش های لازم در زمینه های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، مقدماتی وکاریابی ارائه شده است.

وی به تسهیلات پرداختی در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، دامداری، دامپروری و شغل های خدماتی اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری برای خرید ماشین آلات کشاورزی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید سه دستگاه تراکتور پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد از ارائه خدمات و بسته های تشویقی به کارفرمایان خبر داد و افزود: کافرمایان و پیمانکاران درصورت بکارگیری تا پنج نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت به ازای هر نفر تا۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

قاضی زاده یادآور شد: کمیته امداد درصورت بکارگیری فرزندان مددجوی تحت حمایت تا ۲ سال نسبت به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آنها اقدام می‌کند.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان سروآباد زیرپوشش خدمات و حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۲ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.