در این مراسم ابتدا یکی از روحانیون عراقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهید سلیمانی به اهمیت زنده نگه داشتن ایثارها و مقاومت در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی نماد عینی مقاومت، ایمان و اخلاص بود.

حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی افزود: این شهید والامقام تمام وجود خود را وقف رضای خدا و خدمت به مردم کرده بود و نقش اصلی در شکست  داعش و سایر گروه‌های وابسته تکفیری در منطقه داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با مبارزه انقلابی خود نه تنها عراق و سوریه بلکه بسیاری  از کشورهای جهان و منطقه را از لوث وجود داعش و مخالفان امت اسلام نجات داد و نقش موثری در پیروزی جبهه مقاومت داشت .

حسینی همچنین به ذکر خاطره خود از شهید سلیمانی و روحیه ولایتمداری او در برابر دشمنان و برخورد قاطع با استکبار و حامیانش در منطقه پرداخت و بر تداوم  راه شهیدان توسط مردم و جوانان به عنوان یک وظیفه اسلامی و انقلابی تاکید کرد.

همچنین در ادامه این مراسم تعدادی از آیات منتخب کلام وحی توسط یکی از قاریان بین المللی تلاوت و مورد استقبال مردم قرار گرفت  و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به اجرای برنامه پرداخت.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سلیمانی فرمانده سابق نیروهای سپاه قدس در حمله پهپادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد همراه با ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی و ایرانی به شهادت رسیدند که این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.