فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی یزد با بیان اینکه طرح جامع حفاظت از زمین های دولتی در استان آغاز شد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سامانه یکپارچه سازی اراضی و مستغلات دولتی بتوان حفاظت از اراضی دولتی را به صورت هوشمند انجام داد.
سرهنگ علیرضا خالقی اظهار کرد: شروع عملیات طرح در تهران و با ایجاد سامانه یکپارچه سازی اراضی و مستغلات دولتی بود و پس از آن سه استان به عنوان نمونه آزمایشی (پایلوت ) این طرح را شروع کردند.
وی تصریح کرد: مامورانی که وظیفه حفاظت از تصرف اراضی دولتی را دارند، روزانه از زمین های دولتی بازدید می کنند و بازدیدها را هوشمند در همان محل در سیستم جامع ثبت می کنند که هم قابل نظارت و هم قابل کنترل است.
خالقی ادامه داد: از این طریق واحدهای گشتی رصد می شوند که چه اقداماتی انجام داده اند و نیز مستندسازی بازدید زمین های دولتی، قابلیت های بسیاری را در پیشگیری از تصرف زمین های دولتی دارد و کمک شایانی به جلوگیری از زمین خواری در یزد خواهد کرد.

**
معاون فرمانداری اردکان گفت: گزارش اولیه حادثه آتش سوزی عصر دوشنبه در این شهرستان حاکی از بی توجهی مسئولان برخی واحدهای صنعتی در دفن زباله های اداری و کارگری مثل کاغذهای اداری باطله، دستکش و پوتین صنعتی و ضایعات فلزی در محل غیرقانونی گود زباله در روستای ترک آباد بود.
مصطفی پوردهقان با اشاره به آتش سوزی عصر دوشنبه افزود: دیشب پس از بحرانی شدن وضع هوای شهر اردکان با اعلام نیاز سرپرست شهرداری ، کمیته بحران شهرستان در محل حادثه تشکیل جلسه داد.
وی اظهار کرد: بررسی ها در خصوص دلیل آتش سوزی ادامه دارد،بررسی اولیه بواسطه اعلام شاهدان این است، چند نفر به دنبال ضایعات فلزی در محل مشاهده شدند که احتمالا آتش سوزی توسط این افراد اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: دستور لازم برای اعزام چند دستگاه لودر توسط واحدهای صنعتی به محل برای خاکریزی داده شد و نیروی انتظامی و محیط زیست نیز گزارش تخلف را جهت پیگیری قانونی اعلام کردند.
پوردهقان با تشکر از ماموران آتش نشانی اظهار کرد: بواسطه دستور فرماندار اردکان برخورد لازم با خاطیان این عمل محیط زیستی به عمل خواهد آمد.
موسوی مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان نیز گفت: آتش سوزی عصر روز دوشنبه عمدی بود که بیشتر مواد تشکیل دهنده آن زباله های مسکونی و صنعتی بود.
وی افزود : پس از تماس های مکرر از سوی شهروندان به شماره تلفن 125 مبنی بر آتش سوزی در نزدیکی شهرک صنعتی و محدوده اردکان و بفروئیه ماموران آتش نشانی ساعت 15:50با خودروهای سنگین به محل حادثه اعزام شدند.
موسوی گفت : پس از اعزام ماموران آتش نشانی به دلیل نبود مسیر مناسب برای ورود به منطقه، عملیات اطفاء کمی با تاخیر مواجه شد که با کمک ماشین آلات کارخانه شیشه اردکان مسیر آزادسازی و ماموران آتش نشانی به اطفاء حریق پرداختند.
مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان با اشاره به اینکه محدوده حریق بسیار وسیع بود، اظهار کرد: متاسفانه این محدوده طبق شواهد مدت زیادی است که محل انباشت زباله های خانگی و صنعتی است که با تلاش ماموران آتش نشانی و ارسال 10 سرویس خودروی سنگین و همچنین ارسال یک دستگاه تانکر آب از سوی شهرداری به منطقه توانستیم طی مدت 9 ساعت حریق را خاموش کنیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان نیز افزود: امروز به همراه نیروهای گشت اداره در محل آتش‌ سوزی حضور یافتیم ، متتوجه شدیم محل آتش سوزی قبلا از سوی کارشناسان این اداره ، شناسایی و تذکر لازم به انتقال‌دهندگان زباله‌ها انجام شده بود.
مرتضی عزیزی اظهار کرد: زباله‌های تخلیه شده در نزدیکی یکی از کارخانجات صنعتی اردکان مربوط به روستای ترک آباد است، متاسفانه با سهل‌انگاری پیمانکار طرف قرارداد دهیاری ، باعث ایجاد این معضل شده است .
وی با اشاره به اینکه قبلا نیز به پیمانکار بابت انتقال زباله‌ در این محل و عدم توجه به دفن زباله‌های روستا در مکانی مناسب تذکر داده بودیم، بیان کرد: آتش ایجاد شده در بین زباله‌ها به طور کامل توسط 2مرکز آتش‌نشانی اردکان که از همان آغاز حریق در محل حضور یافته بودند پس از ساعات‌ها تلاش در ساعت 24 شب گذشته مهار شد .
عزیزی بیان کرد: مکانی برای تخلیه زباله و پسماند در این مکان جانمایی نشد، سئوال این است، چگونه این مسیر برای تخلیه زباله‌های این مناطق توسط دهیاری روستا قابل دسترس بود .
وی تخطی پیمانکار دهیاری روستای ترک آباد در انتقال زباله‌ها در این منطقه از شهر را محرز ‌دانست و تاکید کرد: هیچ یک از کارخانجات حق ندارند، بدون مجوز زباله‌های خود را از محیط شهرک صنعتی خارج کنند، طبق ضوابط با پیمانکار و تحت نظر و فرم تکیملی مدیریت پسماند در انتقال زباله‌ها اقدام کنند که با این تفاسیر زباله‌ها مربوط به صنایع مستقر در شهرک صنعتی نخواهد بود.
عزیزی با ابراز گلایه از عدم پیگیری مناسب از سوی دهیاری روستای ترک آباد از این نهاد خواست تا مشخص شدن علت آتش گرفتن زباله‌ها در این منطقه با محیط زیست همکاری کند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.


**
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر یزد گفت: در 24 ساعت گذشته با تلاش ماموران 213 کیلوگرم تریاک در این استان کشف و سه قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا ،افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی از خبری مبنی بر انتقال یک محموله مواد افیونی به شهرهای شمالی کشور از مسیر یزد مطلع شدند.
وی ادامه داد: با کسب این خبر تیم عملیاتی تشکیل شد و با ردگیری مسیر حرکت محموله خودرو سواری قاچاقچیان شناسایی و توقیف شد.
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

***
معاون رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد گفت: 21 درصد پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان در هشت ماهه سال 1396، مربوط به رانندگی بدون گواهینامه است.
مجید فرهمند زاده در نشستی با فرمانده انتظامی یزد افزود: برخی آمار جرایم و پرونده های قضایی زیبنده شهر جهانی یزد نیست، باید با تعامل، همراهی و هم اندیشی برنامه هایی را برای کاهش و پیشگیری از جرایم تدوین و اجرا کرد.
وی مهمترین عامل بازدارنده از جرایم و آسیب های اجتماعی را فرهنگ سازی ذکر کرد و ادامه داد: بر اساس بررسی سوابق پرونده های موضوع جرم رانندگی بدون گواهینامه، اخذ جریمه بازدارندگی نداشت و بسیاری از افراد در این موضوع دارای تکرار جرم بودند.
این مسوول از برخورد سخت و قاطع دستگاه قضایی بر اساس نص صریح قانون خبر داد و گفت: رانندگی بدون گواهینامه تا 33 میلیون ریال در مرتبه اول جریمه دارد و پس از آن به صورت دقیق اعمال خواهد شد.
فرهمند زاده تصریح کرد: جریمه رانندگی بدون گواهینامه بر اساس قانون در صورت تکرار جرم تا 99 میلیون ریال نیز امکان افزایش دارد ، وسایل نقلیه افراد فاقد بیمه طبق ماده 42 تا زمان ارائه بیمه نامه توقیف خواهد شد.
وی ، طرح برخورد با رانندگان بدون گواهینامه را با هدف ایجاد نظم اجتماعی ذکر کرد و گفت: در وهله اول ضمن ثبت سوابق و مدارک افراد در فرم های طراحی شده ، فرصتی را برای اقدام به اخذ گواهینامه به افراد همراه با مجازات های آموزشی و فرهنگی جایگزین داده خواهد شد.
طرح مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با هدف برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه به زودی در استان یزد اجرا خواهد شد.

**
یکی از یادگاران عصر دفاع مقدس به مناسبت هفته بسیج گفت: حفظ و ماندگاری بسیج به‌ عنوان ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان است.
سردار عباس مشفق در اجتماع بسیجیان ابرکوه افزود: امروز بسیج به عنوان نماد اقتدار ایران اسلامی در جهان است و این مهم با پیروی از خط ولایت تحقق یافته است.
وی بابیان اینکه بسیجیان دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستند ،ادامه داد: حضور همیشگی بسیج در صحنه ها انقلاب توانسته است ایران را در برابرتمام توطئه های دشمن بیمه کند.
مشفق یادآور شد: بسیجیان در دفاع مقدس در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدند.
وی بیان کرد: امروز بسیجیان و دیگر کشورهای اسلامی در مقابله با داعش در کشورهای عراق و سوریه مبارزه کردند و دشمن داعشی را به درک سپردند.
این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: تبعیت از ولایت بزرگترین و موفقترین رمز پیروزی ماست و این موفقیت نماد قدرت ایران اسلامی است .
وی ادامه داد: جریان داعش که با حمایت های دشمنان و استکبار جهانی و همچنین حکام آل سعود به میدان آمد و با دستتان نیروهای مخلص خدا ، داعش شکست خورد.
مشفق با تبریک پیروهای نیروهای جبهه مقاومت علیه داعش گفت: امروز تمام جهان اسلام ، انقلاب اسلامی را به عنوان الگو در برابر مبارزه با کفر جهانی قرار داده اند.
وی بابیان اینکه نظام ایران، نظام مردم سالاری دینی است تصریح کرد: دفاع همه‌جانبه، عزتمندانه و هوشمندانه از نظام، اسلام، ولایت و ظفیه همه مردم و مسئولان است.
همچنین به همین مناسبت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در همایش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، اولویت استکبار جنگ سخت نیست بلکه جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است جبهه دشمن را بشناسیم.
سرهنگ پاسدار علی فاتحی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش افزود: امید است این پیروزی مقدمه‌ای باشد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد پیروزی نهایی و اصلی بر سردمداران کفر جهانی و رسیدن به آزادی قدس باشیم.
وی افزود: امروز بسیاری از متخصصان و کارشناسان که از آبشخور انگلیس، اسرائیل و آمریکا سیراب می‌شوند، تلاش دارند با امواج زهرآگین شبهه، جوانان ایران اسلامی را منحرف کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
1968/ 7544/ 7536/ 7540/ 2047 خبرنگاران : محمودرضا رحمانی، مژگان دشتی، کاظم سبحان زاده و کارگر ابرقوئی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.