روحانی مبارزی که از سال 1341 مبارزه علنی خود را با حکومت شاهنشاهی آغاز کرد و جان در کف اخلاص گذاشت تا سهمی در احقاق حق و عدالت اسلامی داشته باشد.
طلبه ای جوان که شاگردی عالمانی همچون آیت الله عبدالکریم حائری، ملکی تبریزی و محمدعلی شاه آبادی را در کارنامه تحصیلی اش دارد و از همان دوران طلبگی نگاهی متفاوت به پیرامون داشت.
امام خمینی(ره) حرکتی را آغاز کرد که برگرفته از آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود و شاید پایانی نداشته باشد، مسلما روحیه آزادی خواهی و ظلم ستیزی برای آزادگان عالم طبق آیات قران کریم و احادیث بی پایان است.
انسانی حق طلب و آزادی خواه که حتی پس از دستگیری و تبعید چندین ساله هم دست از مواضعش بر نداشت و 13 سال در حوزه علمیه نجف شاگردانی ظلم ستیز را تربیت کرد.
امروز که حدود 40 سال از آغاز ایستادگی و به تبع آن پیروزی مواضع اسلام پسند امام راحل به کمک مردم ایران می گذرد و به نوعی درخت انقلاب اسلامی به بلوغ کامل رسیده است ضرورت دارد تا بار دیگر تاریخ را مرور کنیم.
واقعا چه دستی در کار بود که یک طلبه روستایی تا این حد مورد حمایت مردم کشورش قرار بگیرد که حتی برای برگزاری مراسم مذهبی شان هم در خفقان بودند.
چه دستی در کار بود که امروز حرکتش به تمامی کشورهای آزادی خواه دنیا صادر شد و شاهد خیزش و ایستادگی مظلوم در برابر ظالم هستیم.
مردی که ریشه های استکبار را حتی پس از رفتن به لرزه درآورد و سایه اسمش بر سر ظالمان جهان سنگینی می کند.
امروز مردم آزادی خواه و ظلم ستیز یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان، لبنان و نیجریه حرکت عظیم پیر جماران را نقشه راه قرار دادند تا خیل حرکتشان را به انقلاب اسلامی ایران بپیوندند.
حرکتی که امروز جهانی شده نیازمند تدبیر و تفکر بیشتر است و می طلبد که مجامع دانشگاهی و حوزوی با قوت بیشتری وارد عمل شوند.
مساله صدور انقلاب اسلامی امروز محوری نام آشنا برای تمام جهانیان شده است و ضرورت تبیین و بازخوانی آن بیش از پیش احساس می شود.
امید است انقلابیون دیروز و جوانان انقلابی امروز در دانشگاه ها، دیوان حرکت انقلاب اسلامی ایران را برای ارایه به تمام آزادی خواهان جهان تهیه و تنظیم کنند تا بدخواهان نظام دست به تحریف حرکت انقلاب نزنند.
**خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.