رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب سرداران سرو قامت ابرکوه دارای ۴۴۴ صفحه  همراه با تصاویر ، اسناد و مدارک شهدا توسط محمدرضا بابایی ابرقویی تالیف و در ۲هزار نسخه چاپ شده است.

مصطفی کریمی افزود: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این دهمین کتابی است که توسط این پیشکسوت دوران دفاع مقدس، تالیف و به رشته تحریر در آمده است.

وی افزود: شاخص ترین کتابهای منتشر شده این نویسنده ، کتاب نقش مردم شهرستان ابرکوه در دوران هشت سال دفاع مقدس با عنوان همگام با حماسه است.

کریمی ادامه داد: این کتاب در ۹۳۶ صفحه منتشر که ۲۸۰ صفحه آن عکس های رنگی رزمندگان و شهدای ابرکوهی همراه با موضوعات مختلف دفاع مقدس است.

نویسنده کتاب هم به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب سرداران سرو قامت ابرکوه با هدف آشنایی بیشتر جوانان از ایثار و فداکاری های ایثارگران در دفاع مقدس و مدافعان حرم منتشر شده است.

محمد رضا بابایی خاطرنشان کرد:  این کتاب با هدف معرفی اجمالی ۲۰ نفر از شهدای روحانی و سرداران شهید شهرستان ابرکوه تدوین شده است.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با اشاره به ایام شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی ، اضافه کرد: ناگفته‌هایی از سخنان شهید سلیمانی که در سال ۱۳۸۶ در آیین یادواره سرداران و ۲۷۵ شهید شهرستان ابرکوه  ابراز داشته در این کتاب به چاپ رسیده و زینت بخش مطالب شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۷۵ شهید شهرستان ابرکوه تصریح کرد:  بر اساس اسناد موجود ۱۵ نفر از شهدای این شهرستان فرمانده رده های مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

شهرستان ابرکوه ۲۷۵ شهید ،۳۳ آزاده و ۵۶۰ جانباز سرافراز در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.