به گزارش ایرنا، حسین نصراله روز یکشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان ری افزود: اعزام راوی به مدارس با همکاری سپاه پاسداران و برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی در طی این یک هفته است.
وی ادامه داد: برگزاری شب شعر شهدا، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدای بخش کهریزک، دیدار با خانواده معزم شهدای هشت سال دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای روستایی در استان تهران و برگزاری یادواره شهدای پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
نصراله هدف اصلی از بزرگداشت هفته دفاع مقدس را توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه فرهنگ ایثار تقویت حس نوع دوستی و از خودگذشتگی در جامعه است.
وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات فعلی کشور در حوزه اجتماعی و اقتصادی ناشی از خودخواهی افراد است که اگر این فرهنگ اشتباه تبدیل به همدلی و هم افزایی مذهبی شود، بسیاری از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.
نصراله با بیان اینکه فرهنگ زمان هشت سال دفاع مقدس الگو و چراغ راهی برای امروز جامعه ایران است، تاکید کرد: مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا ارزش های اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بار دیگر در جامعه شکل گیرد چرا که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی جامعه توسعه فرهنگ ایثار می باشد.
به گزارش ایرنا، سی و یکم شهریور سال 1359رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که تا سال 67 ادامه یافت.
به مناسبت بزرگداشت مجاهدت ها و ایثار رزمندگان ایران اسلامی، در تقویم رسمی کشورمان از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.