فرماندار اردبیل گفت: دستاورد 40 ساله انقلاب اسلامی نقطه اتکا و تحول جمهوری اسلامی ایران در خنثی کردن کید دشمنان است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار کرد: فرزندان رشید این کشور در سخت‌ترین شرایط به رغم هجمه نظام شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب حسینی بود توانستند دشمنان را زمین‌گیر کنند.
وی به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در این روزهای روحیه‌بخش ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا عموم مردم با انگیزه ارزشی در صحنه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن حضور داشته باشند و در این فضا می‌توانیم فشار و تهدیدهای دشمن را تلطیف و زمینه تقویت انگیزه دفاع از انقلاب و اسلام را تقویت کنیم.
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل بیان کرد: با همکاری سپاه، ارتش و سایر نیروهای مسلح برنامه‌های متنوعی در هفه دفاع مقدس به ویژه نمایشگاه رزمی – فرهنگی همه ساله تدارک دیده می‌شود که امسال نیز با محوریت عملیات مرصاد این نمایشگاه در شورابیل اردبیل برپا خواهد شد.
در این جلسه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنانی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس قطعه نورانی و درخشان در تاریخ این کشور است که ما با دست خالی توانستیم بر قدرت‌های اهریمنی شرق و غرب غلبه کنیم که امروز به احیای چنین روحیه‌ای نیاز داریم.
علی واحد خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی نظیر دیدار با امام جمعه اردبیل، فضاسازی شهری، رژه نیروهای مسلح، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری نمایشگاه رزمی – فرهنگی عملیات مرصاد در شورابیل، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، شب شب و خاطره، نمایشگاه عکس و ... برپا خواهد شد.
وی بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس در کنار تجلیل از ایثارگران تبیین نقش روحانیون و زنان در هشت سال دفاع مقدس، پیاده‌روی با خانواده، عطرافشانی مزار شهدا و رونمایی از دو کتاب تدارک دیده شده است.
 
نیروهای مسلح پا در رکاب رهبری هستند
فرمانده تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش نیز در این جلسه گفت: بزرگترین، دردناک‌ترین و فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمن در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و در این دوران جوانان برومند این کشور نقش محوری خود را انجام دادند.
کریم چشک افزود: دفاع مقدس متعلق به ملت ایران نیست بلکه امروز این دفاع ارزشمند با استقبال آزادیخواهان دنیا روبرو شده و همه به این نتیجه رسیده‌اند که با حضور مردم و تکیه بر ایمان و اخلاص ملت می‌توان بر دشمنان پیروز شد.
وی هشت سال دفاع مقدس را مظهر معنویت، ایثار، از خود گذشتگی و تدبیر و حکمت اعلام کرد و بیان داشت: نیروهای مسلح امروز پا در رکاب فرامین رهبری هستندو این خود عامل بازدارنده توطئه دشمنان است.
فرمانده تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش ادامه داد: ما برای برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور نسبت به جابجایی نیروها و تجهیزات از سراب به اردبیل اقدام خواهیم کرد که امیدواریم مسئولان استان در انتقال این نیروها و تجهیزات و فراهم کردن شرایط مناسب در محل برگزاری این آئین کمک‌کار ما باشند.
دهقانی فرمانده سپاه اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: سپاه در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اشتغال، فرهنگی و هنری ورود پیدا کرده و ما با تدارک 63 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس به ویژه نمایشگاه رزمی – فرهنگی مرصاد در خدمت مردم اردبیل خواهیم بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: عده‌ای دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیرسوال برده و قصد دارند رضاشاه و امثال این مستکبران را تطهیر کنند در حالی که مردم از پشت پرده چنین خیانت‌هایی آگاه هستند.
حجت‌الاسلام نظرپور خاطرنشان کرد: ما با برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس به استقبال جشن 40 سالگی انقلاب می‌رویم و بعد از ماه محرم و صفر تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌هایی شاد زمینه برگزاری جشن باشکوه چهل سالگی انقلاب را با شکوه هر چه تمامتر برگزار کنیم.
وی افزود: امروز در سایه صدور انقلاب اسلامی به همه عالم آرمان مقاومت و ایستادگی این ملت ترویج یافته و در حال پا گرفتن است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.