حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی چهارشنبه شب در حسینیه « استهریج » مهریز افزود: باید موضوع امام شناسی از سوی آموزش و پرورش و سایر مراکز فرهنگی و آموزشی جدی تر گرفته  شود.

وی ادامه داد: اگر امام‌شناسی و شناخت زندگانی ائمه هدی (ع) در بین نوجوانان وجوانان جدی گرفته شود این امر نقش مهمی در آینده و زندگی آنها دارد هرچند در این خصوص اقدام می‌شود ولی کافی نیست .

مدرس حوزه علمیه یزد بیان داشت: هرکس امام زمان (عج) خود را بشناسد  قطعا به مرگ جاهلیت نمی‌میرد و روز به روز در تمام عرصه‌های زندگانی خود موفق و سعادتمندتر می شود.

قره‌چاهی اظهار داشت: بیشتر مشکلات فرهنگی و اخلاقی به خاطر عدم شناخت سیره ائمه (ع) و دور شدن از معارف الهی و انسانی است، باید روحانیان و مراکز فرهنگی و آموزشی بیشتر تلاش کنند.

وی به سیره حضرت زهرای مرضیه (س) اشاره کرد و افزود: همه افراد و زنان و دختران در جامعه اسلامی باید زندگانی و شخصیت این بانوی نمونه اسلام را بشناسند و برای عمل به آن وظایف خود را انجام دهند.

مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه الغدیر استان یزد گفت: اگر بانوان ما در مسیر زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) قرار گیرند و به وظایف دینی خود عمل کنند بخش زیادی از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

قره‌چاهی افزود:  دوری از آموزه‌های دینی و  عمل نکردن به وظایف شرعی سرمنشا بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه است که دامنگیر مردم می‌شود، باید در این خصوص همه به سفارش دینی عمل کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هرار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد قرار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.